LotniczyTransport

Lotnisko Zielona Góra-Babimost zostanie rozbudowane. Powstanie nowy terminal

Lotnisko Zielona Góra-Babimost staje się coraz ważniejszym portem regionalnym. Pod koniec listopada wybrano ofertę dotyczącą rozbudowy infrastruktury lotniczej. 

Lotnisko Zielona Góra-Babimost zostanie rozbudowane

W Zielonej Górze ma powstać terminal pasażerski w Nowym Kramsku. Zwyciężył projekt Pracowni Architektonicznej PROPAGO Paweł Gołębiewski. Jak przekazano, zmieścił się w budżecie zakładanym przez władze lotniska. Na zamówienie port miał przeznaczyć 750 tys. zł.

Według planów nowy terminal ma mieć 8,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. W budynku zostaną ulokowane nie tylko pomieszczenia biurowe, ale również usługowe i sanitarne. Na parkingu znajdującym się niedaleko portu będzie miejsce dla  908 samochodów oraz 4 autokarów.

Zobacz także: PLL LOT będą latać od lipca z Zielonej Góry do Gdańska i Burgas!

Rozwój lotniska odpowiedzią na oczekiwania pasażerów

Nowy terminal będzie funkcjonował jako osobny obiekt. Rozbudowa lotniska ma zwiększyć jego atrakcyjność dla podróżnych i warunkować rozwój regionalny. W planach jest również ingerencja w zagospodarowanie terenu. Lotnisko chce się przygotować na większą liczbę pasażerów w skali roku.

W projekcie wskazano, że terminal będzie obsługiwał dwie grupy liczące 180 osób w ciągu 2 godzin w systemie mieszanym Schengen/Non Schengen. Ponadto zaznaczono, że przewidziano możliwość bezkolizyjnego przechodzenia przylatujących pasażerów, którzy przesiadają się na kolejny lot bez konieczności przeprowadzania kolejnej kontroli dokumentów.

Zobacz także: Dostępność mieszkań nie taka straszna jak ją malują? Tak sugerują ekonomiści PKO BP

Lotnisko Zielona Góra ma być rozbudowywane również w kontekście potencjalnych działań obronnych. To wciąż niewielkie lotnisko, jednak dzięki inwestycjom może zyskać na znaczeniu.

W 2022 roku Babimost obsłużył ponad 36 tysięcy pasażerów. Poprawiono rekord, który padł w 2019 roku (34 tysiące). Rośnie zainteresowanie przede wszystkim połączeniami lotniczymi z Warszawą. Coraz większą rolę odgrywają również połączenia okresowe. W czasie wakacji realizowane są kursy do Antalyi w Turcji czy Rijeki w Chorwacji. Zgodnie z oficjalnymi statystykami, każdego miesiąca odnotowuje się 400 startów i lądowań, większość z nich to loty szkolne. W kolejnych latach ma wzrosnąć liczba pasażerów, zwłaszcza turystów korzystających z lotów czarterowych.

Ruch lotniczy w Polsce wraca do przedpandemicznej normy

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button