LotniczyTransport

Arabia Saudyjska intensyfikuje prace nad nowymi liniami lotniczymi

Arabia Saudyjska wydaje się z niepokojem patrzeć na rozwój liderów sektora lotniczego na Bliskim Wschodzie. Obecny flagowy przewoźnik Saudia nie nadąża za wzrostem osiągniętym przez rywali linii lotniczych z Zatoki Perskiej – Emirates, Etihad i Qatar Airways.

Arabia Saudyjska inwestuje w branżę lotniczą

Nowe plany inwestycyjne nabierają rozpędu. Zgodnie z oczekiwaniami mają wzmocnić państwowy sektor lotniczy. Aby to się stało, linie muszą być w stanie na równi konkurować z liderami z Zatoki Perskiej (Więcej: Arabia Saudyjska zainwestuje 100 mld dolarów w sektor lotniczy).

Jeszcze w czerwcu państwowy fundusz majątkowy, Public Investment Fund (PIF), ogłosił utworzenie nowej firmy, która ma się zająć leasingiem samolotów, Avilease. Niemniej jednak wciąż nie wydano oficjalnego oświadczenia dotyczącego powołania nowych linii lotniczych.

Avilease ma oferować usługi leasingu, handlu i zarządzania aktywami dla najnowszej generacji samolotów wiodących producentów. Firma ma skalować swoją działalność poprzez przejęcia kolejnych przedsiębiorstw czy umowy z liderami rynku. Jeśli Arabia Saudyjska zdecydowałaby się na powołanie nowego przewoźnika, współpracując z Avilease, miałby on łatwy dostęp do niezbędnej floty.

Zobacz także: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego

Arabia Saudyjska chce konkurować również poprzez modernizację lotnisk. Rozwój portów ma być przełomem, który umożliwi zwiększenie przepustowości pasażerów:

Arabia Saudyjska przeznaczyła 147 miliardów dolarów na ulepszenie swoich obiektów lotniskowych, aby obsłużyć 330 milionów pasażerów lotniczych do 2030 roku, rozszerzyć swój sektor transportu i zwiększyć plany uruchomienia nowych krajowych linii lotniczych obok uznanych Saudia, Flynas i Flyadeal.

Plan Arabii Saudyjskiej na konkurencję w regionie. Co z przewoźnikiem Saudia?

Arabia Saudyjska ma cztery międzynarodowe lotniska w Rijadzie, Dżuddzie, Dammam i Medynie. W planach jest zmiana modeli przychodów. Mowa o redukcji opłat lotniskowych oraz utworzenie punktów generujących alternatywne dochody, które zostały zaprojektowane w celu zminimalizowania wpływu na wyniki linii lotniczych lub budżety pasażerów. Lotniska mają być po prostu tańsze w eksploatacji.

Zobacz także: Sierpniowa inflacja w UE. Jak prezentuje się Polska?

Według planów w listopadzie w stolicy, Rijadzie odbędzie się prezentacja lotniska. Wydarzenie ma przyciągnąć potencjalnych partnerów biznesowych. Wielu ekspertów branżowych podkreśla, że zmiana koncepcji biznesowej jest obecnie wymogiem, który umożliwi konkurowanie z głównymi graczami.

Linia lotnicza, która będzie wzorowana na liderach znad Zatoki Perskiej, pomoże Arabii Saudyjskiej osiągnąć cel 100 mln turystów rocznie. W maju ogłoszono plany wydania 1 bln dolarów w ciągu dziesięciu lat, aby osiągnąć ten cel do 2030 roku. Stwierdzono jednak, że Saudia nie ma zbyt dobrego wizerunku, dlatego trwają prace nad nowymi projektami.

Qatar Airways po raz kolejny najlepszymi liniami według Skytrax! Na którym miejscu sklasyfikowano LOT?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button