FM Logistic
E-commerce

Alibaba rozszerzy działalność oddziału Lazada na Europę

Alibaba Group planuje rozszerzyć południowo-wschodnioazjatycki oddział Lazada na Europę. Chińska firma e-commerce szuka możliwości dalszego wzrostu za granicą w obliczu spowalniających możliwości w kraju. Ruch ten następuje kilka miesięcy po tym, jak logistyczne ramię Alibaby, Cainiao, otworzyło centralny hub dla sprzedaży w Europie w Belgii.

Lazada rozszerzy działalność na Europę

Alibaba jest już obecny w Europie poprzez swoją globalną platformę handlu elektronicznego AliExpress, która jest skierowana głównie do konsumentów poszukujących towarów chińskich producentów, takich jak akcesoria do smartfonów i odzież. Południowo-wschodnioazjatycki oddział Lazada planuje skupić się na lokalnych europejskich sprzedawcach, podczas gdy AliExpress będzie nadal koncentrować się głównie na sprzedaży transgranicznej z Chin. James Dong, dyrektor generalny Lazada Thailand, będzie pomagał w kierowaniu tą inicjatywą. Źródła nie precyzowały, na które kraje europejskie Lazada zamierza rozszerzyć swoją działalność.

W Chinach Alibaba musi stawić czoła silnej konkurencji ze strony takich rywali jak Pinduoduo Inc. i zależna od ByteDance firma Douyin, a nowe regulacje prawne ograniczyły możliwości ekspansji. Lazada została założona w 2012 roku przez niemiecki inkubator technologiczny Rocket Internet, aby stać się odpowiedzią Azji Południowo-Wschodniej na Amazon. W 2016 roku Alibaba nabyła pakiet kontrolny za około 1 miliard dolarów, co było największą zagraniczną transakcją chińskiej firmy w tym czasie.

Czytaj też: Poczta Polska i Shopee rozpoczynają współpracę na polskim rynku

Lazada musi się zmierzyć z konkurencją

W grudniu Alibaba ogłosiła, że celem grupy jest osiągnięcie 100 miliardów dolarów obrotu towarowego brutto i 300 milionów użytkowników na rynku w Azji Południowo-Wschodniej. Z kolei oddział Lazada wygenerował 21 miliardów dolarów obrotu towarowego brutto w roku poprzedzającym wrzesień 2021 i miał 159 milionów użytkowników.

Lazada będzie musiała zmierzyć się z konkurencją ze strony Shopee, które prowadzi globalną ekspansję. W zeszłym roku platforma weszła na takie rynki jak Polska, Hiszpania i Francja. Jednak w marcu Shopee wycofał się z Indii i Francji w obliczu słabych perspektyw wzrostu. Zamknięcie działalności w Indiach jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że Shopee miało agresywne plany na rynku indyjskim.

W związku z niepewnością na rynku globalnym, zdecydowaliśmy się zamknąć naszą wczesną inicjatywę Shopee India – przekazał rzecznik Shopee.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Po zaledwie pół roku na rynku, singapurski Shopee opuszcza Indie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button