Prywatny operator Go-Ahead Deutschland wydał oświadczenie, w którym w mocnych słowach krytykuje DB Netz za jakość infrastruktury kolejowej w Bawarii i Badenii-Wirtembergii, gdzie spółka ta ma umowy na prowadzenie ruchu kolejowego.
Go-Ahead potępia jakość infrastruktury kolejowej
Operator Go-Ahead Deutschland stwierdził, że usługi pasażerskie w południowych Niemczech stały się w ostatnich miesiącach coraz bardziej zawodne z powodu pogorszenia się jakości sieci. Według Go-Ahead zła jakość infrastruktury kolejowej doprowadziła do nałożenia licznych ograniczeń prędkości i wzrostu liczby robót inżynieryjnych, które ograniczają elastyczność usług.
Niemcy od dziesięcioleci zbyt mało inwestują w swoją sieć kolejową. Nie jest to przyczyną każdego pojedynczego opóźnienia lub blokady, ale w zdecydowanej większości przypadków tak właśnie jest. Dlatego należy pilnie zwiększyć inwestycje oraz utrzymywać i budować w sposób znacznie bardziej przyszłościowy – powiedział Fabian Amini, dyrektor zarządzający spółek Go-Ahead w Niemczech.
Spółka Go-Ahead stwierdziła, że może wskazać na „liczne ograniczenia prędkości na trasach zarządzanych przez DB Netz”, które uniemożliwiają „punktualne przewozy kolejowe”. Spółka poinformowała, że od 15 czerwca tylko jeden z dwóch torów na 10-kilometrowym odcinku głównej linii Lindau–Allgäu między Lindau-Aeschach a Weißensbergiem był otwarty dla ruchu. Amini powiedział, że zarządca infrastruktury poinformował go, że „coś na torach jest uszkodzone”, a rozwiązanie problemu zajmie kolejny tydzień.
Czytaj też: Siemens dostarczy do Bawarii pociąg napędzany wodorem
Spółka liczy na poprawę sytuacji
Firma Go-Ahead poinformowała o podobnych problemach w Badenii-Wirtembergii.
Tylko w 24. tygodniu kalendarzowym nasi pasażerowie mieli opóźnienia wynoszące 42 godziny, których sami nie spowodowaliśmy. To nowy słaby punkt po zakończeniu czterotygodniowej blokady na Frankenbahn przez DB Netz. Mamy nadzieję, że DB Netz zapanuje nad tymi trudnościami. Jest jednak jasne, że działalność infrastrukturalna w ramach DB AG wymaga pilnego przeorientowania w kierunku dobra wspólnego. Najwyższy czas, aby rząd federalny zrealizował ten projekt w ramach własnej umowy koalicyjnej – wyjaśnił Amini.
W ramach tych reform DB Netz miałaby zostać przekształcona w spółkę non-profit, a proces ten miałby być nadzorowany przez „komisarza” mianowanego przez zarząd DB. Lokalne media donoszą, że funkcję tę ma objąć Jörg Sandvoß, obecnie kierujący regionalnym biznesem pasażerskim DB Regio.
Czytaj też: Technologia maglev pomoże stworzyć pociąg poruszający się 620 km/h
Znajdziesz nas w Google NewsCzeski Zarząd Kolei przekłada remont torów. Brakuje pieniędzy