IntermodalnyKolejowyTransport

Połączenie intermodalne połączy Pragę z niemieckim Wilhelmshaven

3 lipca zostanie uruchomione nowe połączenie intermodalne pomiędzy portem Wilhelmshaven w północnych Niemczech a terminalem METRANS w Pradze. Celem operatora, firmy METRANS, jest rozwiązanie problemu zakłóceń spowodowanych przez zatory w innych portach, takich jak Hamburg i Bremerhaven.

Nowe połączenie intermodalne Praga-Wilhelmshaven

Nowy połączenie intermodalne będzie oferować dwa kursy w tygodniu w obie strony, a METRANS podkreślił, że terminal w Pradze będzie funkcjonował jako brama łącząca trasę z Wilhelmshaven z innymi częściami sieci, w tym z Czechami, Słowacją, Polską, Węgrami i Austrią. Dodatkowo firma poinformowała swoich klientów, że stawki za przewóz kontenerów będą zawierały również koszty opłaty paliwowej za ruch w obiektach Wilhelmshaven, podobnie jak w porcie w Hamburgu.

Obecna sytuacja w niemieckich portach jest problematyczna nie tylko ze względu na utrudnienia w globalnym łańcuchu dostaw spowodowane pandemią i wojną na Ukrainie. Na przykład miesiąc temu port w Hamburgu ogłosił, że nie będzie przyjmował żadnych pociągów eksportowych do odwołania ze względu na ograniczoną przepustowość torów, już opóźnione pociągi i prace remontowe. W rezultacie przewoźnicy kolejowi musieli odwołać wiele połączeń, a w połączeniu z niektórymi dniami ustawowo wolnymi od pracy skutki zamknięcia portu były odczuwalne przez wiele tygodni.

Czytaj też: Port w Hamburgu wstrzymuje przyjmowanie pociągów eksportowych

Problemy w niemieckich portach

Na domiar złego kilka dni później doszło do strajków portowych w Niemczech. Na początku czerwca niemieckie stowarzyszenia pracowników portowych wezwały swoich członków do udziału w ogólnokrajowym strajku, który nasilił się w połowie czerwca, powodując spustoszenie w całym łańcuchu dostaw i we wszystkich rodzajach transportu. Obecnie, jak informuje METRANS, „istnieje ryzyko zbliżających się strajków ostrzegawczych w portach w Hamburgu i Bremerhaven, które mogą rozpocząć się w dowolnym momencie, wpływając ponownie na kolejowe przewozy towarowe”.

Według Bawarskiego Urzędu Statystycznego, eksport z południowych Niemiec wzrósł o 12,9 procent do 189,9 mld euro, czyli o 220 mln euro więcej niż przed kryzysem. W Badenii-Wirtembergii wzrost eksportu jest jeszcze wyraźniejszy i wynosi 16,9%. Wolumen importu również wzrósł w Bawarii (+17,2%) i Badenii-Wirtembergii (+14,1%). W Bawarii w porcie w Hamburgu przeładowuje się około 700 000 standardowych kontenerów (TEU), a w Badenii-Wirtembergii 340 000 TEU.

Czytaj też: Nastroje konsumenckie Niemców najgorsze w historii prowadzenia badań

Eksport z południowych Niemiec wraca do poziomu sprzed kryzysu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button