DrogowyTransport

Maersk kupi nowe elektryczne ciężarówki Einride

Maersk kupi 300 elektrycznych ciężarówek klasy 8 Einride, a pierwsza dostawa odbędzie się w 2023 roku. Elektryczne ciężarówki Einride pomogą firmie Maersk w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie zerowego bilansu netto i zaoferowanie swoim klientom w 100% ekologicznych rozwiązań do 2040 roku.

Elektryczne ciężarówki Einride pomogą uczynić transport bardziej zrównoważonym

Szwedzka firma zajmująca się technologiami transportu towarowego Einride podpisała umowę z globalnym dostawcą usług transportowych AP Møller – Maersk na nowe elektryczne ciężarówki Einride. Pięcioletnia umowa przewiduje, że Maersk kupi 300 elektrycznych ciężarówek klasy 8 Einride, a pierwsza dostawa odbędzie się w 2023 roku.

Jest to jedna z największych transakcji, jakie kiedykolwiek zawarto, aby uczynić transport bardziej zrównoważonym – powiedział Robert Falck, dyrektor generalny Einride.

Maersk będzie wykorzystywał pojazdy w swojej północnoamerykańskiej działalności w zakresie magazynowania, dystrybucji i transportu. Firmy szacują, że w okresie obowiązywania umowy pojazdy przewiozą ponad 1 milion przesyłek.

Branża transportu drogowego jest odpowiedzialna za blisko 8% globalnej emisji CO2, a liczba ta będzie rosła, jeśli dziś nie zostaną wprowadzone opłacalne zmiany. Świat jest bardziej niż kiedykolwiek świadomy pilnej potrzeby przejścia na transport elektryczny. Podziwiam firmę Maersk za śmiałość w wytyczaniu drogi – za wyróżnianie się jako spedytor w swoich zobowiązaniach do namacalnego wprowadzania zmian – dodał Robert Falck.

Czytaj też: USPS kupi 50 000 pojazdów dostawczych o wartości 2,98 mld dolarów

Elektryczne ciężarówki Einride powstaną w dwóch konfiguracjach

Elektryczne ciężarówki Einride pomogą firmie Maersk w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie zerowego bilansu netto. Ponadto nowe pojazdy pozwolą zaoferować klientom firmy w 100% ekologiczne rozwiązania do 2040 roku. Firma spodziewa się, że docelowo cała jej flota będzie ładowana w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Nasi klienci oczekują namacalnych działań w zakresie zrównoważonych łańcuchów dostaw – nie tylko koncepcji – powiedział Vincent Clerc, dyrektor generalny ds. oceanicznych i logistyki w firmie Maersk.

Maersk rozwija swoją ogólną ofertę transportową, odchodząc od obsługi wyłącznie klientów z branży morskiej, na rzecz budowy sieci transportowej typu end-to-end. W 2021 r. firma przejęła kilka podmiotów, w tym wartego 545 mln dolarów dostawcę usług logistycznych Performance Team. Maersk przejęła też jego 58 obiektów w Stanach Zjednoczonych. Ponadto wzięła w posiadanie wartego 1,8 mld dolarów nabywcę Pilot Freight oraz dostawcę technologii Visible SCM.

Dzisiejsze zamówienie jest ważnym krokiem w budowaniu naszych kompleksowych podstaw dekarbonizacji transportu lądowego. Jednocześnie jest odpowiedzią na problemy klientów związane z transportem śródlądowym. Maersk realizuje kompleksowy plan dekarbonizacji w zakresie działalności oceanicznej, która odpowiada za 93% wszystkich emisji związanych z działalnością firmy. To zamówienie oznacza rozszerzenie naszych ambicji, aby objąć wszystkie usługi we wszystkich rodzajach transportu – dodał Vincent Clerc.

Elektryczne ciężarówki Einride będą działać w ramach systemu operacyjnego Saga firmy Einride, który obejmuje również stacje ładowania i usługi łączności. W sumie w ramach wdrożenia ma zostać zainstalowanych 150 stacji ładowania. Pierwsze pojazdy będą montowane w Kalifornii.

Pojazdy występować będą w dwóch konfiguracjach. Pierwsza w wersji z ciągnikiem siodłowym 4×2, która może przewozić do 33 palet i 24 ton. Druga z kolei w konfiguracji sztywnej 4×2 o pojemności do 18 palet i ładowności 9 lub 16 ton, w zależności od zastosowania.

Przy okazji warto wspomnieć, że Maersk zdecydował o wycofaniu się z Rosji. Duński koncern najpierw zapowiedział zaprzestanie działalności w Rosji, ale później powiadomił rosyjskich klientów, że całkowicie kończy swoją działalność w tym kraju.

Czytaj też: Chiński elektryk 800 km trasę przejechał w 18 godzin

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button