DrogowyTransport

TLP: apel o rekompensaty dla przewoźników obsługujących rosyjski i białoruski rynek

W związku z trudną sytuacją za wschodnią granicą Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska wystosował apel do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, w którym przedstawiono plan, jakim są rekompensaty dla przewoźników. 

Rekompensaty dla przewoźników – TLP

W treści dokumentu zaproponowano przyznanie rekompensat przewoźnikom, którzy zrezygnowali z obsługi rosyjskiego i białoruskiego rynku. Część z nich z dnia na dzień pozostało bez pracy. Bojkot rosyjskich i białoruskich produktów uderzył w całą branżę logistyczną. Nałożenie sankcji sprawiło, że część przewoźników wycofało się ze wschodnich rynków. Odbiło się to negatywnie na sytuacji finansowej przedsiębiorstw, które muszą szukać alternatywnych rynków i zleceń.

W apelu podkreślono również, że polscy kierowcy przebywający aktualnie za granicą mogą stać się zakładnikami trudnej sytuacji nałożenia przez UE sankcji. Sprecyzowano, że chodzi o 3000 kierowców, którzy zawodowo jeżdżą do Rosji i Białorusi. Embargo na wymianę towarową z tymi krajami obsługiwaną przez transport lądowy z pewnością odbije się na kondycji firm, które w większości realizują długoterminowe kontrakty transportowe.

Zobacz także: Wojna w Ukrainie uderzy w łańcuchy dostaw

Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska – proponowane rozwiązania

W ocenie Związku konieczne jest wprowadzenie systemu rekompensat skierowanego do przewoźników, którzy zrezygnowali z realizacji przewozów na rynek białoruski i rosyjski. Ponadto przedstawiciele podkreślają konieczność zachęcania nielicznych firm, które wciąż wysyłają kierowców za granicę, do wstrzymania operacji transportowych i wycofania się z przewozów.

Poproszono również o pomoc spółek skarbu państwa oraz agend rządowych:

Proponujemy rozważenie przed administrację rządową projektu polegającego na zaoferowaniu zleceń transportowych ze strony spółek skarbu państwa oraz agend rządowych przewoźnikom, którzy dobrowolnie zwrócą Biura Transportu Międzynarodowego przy GITD posiadane i niewykorzystane rosyjskie i białoruskie zezwolenia na wykonywanie przewozów drogowych do, z i przez Rosję oraz Białoruś.

Zobacz także: Zagraniczne firmy wycofują się z Rosji, rząd grozi procedurą wywłaszczenia

W związku z obowiązującymi sankcjami konieczne wydaje się całkowite dostosowanie do przyjętych przepisów. Apel o przedstawienie alternatywy dla przewoźników, którzy zaniechali realizacji zleceń do Rosji i Białorusi ma pozwolić przetrwać przedsiębiorstwom skoncentrowanym na transporcie z krajów Wschodu.

Rynek magazynowy a wojna: coraz więcej zapytań ukraińskich najemców

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button