MorskiTransport

Czy uda się odblokować amerykańskie porty przed Bożym Narodzeniem?

Największe porty w USA cierpią z powodu zatorów przesyłkowych. Rekordowa ilość paczek docierających do amerykańskich portów może spowodować załamanie rynku w okresie świątecznym. Zdaniem analityków sytuację uda się opanować dopiero w przyszłym roku.

Zatłoczone porty blokują międzynarodowy ruch

Według przewidywań liderów największych amerykańskich portów, zatłoczone bramy morskie utrzymają się również na początku przyszłego roku. Obecnie większość sprzedawców detalicznych uzupełnia zapasy, obawiając się ograniczeń związanych z rozprzestrzeniającym się w Stanach Zjednoczonych Wariantem DeltaW tym momencie wszystkie największe porty zalane są liczbą kontenerów, które docierają do USA w szczycie sezonu żeglugowego w rekordowym tempie. Z dnia na dzień liczba statków oczekujących na miejsce do postoju u bram południowej Kalifornii rośnie. W podobnej sytuacji są wszystkie porty amerykańskie, które od wielu miesięcy starają się opanować sytuację, która jednak zaczyna się wymykać spod kontroli. 

IKEA ma problem z terminowymi dostawami przez zakłócenia w portach

Kolejny rekordowy rok

Jak donosi The Wall Street Journal, szacuje się, że całkowita ilość przychodzących towarów w ramach projektów NRF osiągnie w tym roku 25,9 mln kontenerów. To pobiłoby rekord 22 milionów paczek w 2020 roku. Raport Global Port Tracker opracowany przez Hackett Associates dla National Retail Federation donosi, że kluczowe amerykańskie porty obsłużyły w sierpniu ok.  2,37 miliona importowanych kontenerów.

Ze względu na dynamiczny rozwój branży e-commerce, porty stały się wąskim gardłem globalnych łańcuchów dostaw. Kontenery detalistów zapełniane są przeważnie przesyłkami z drobną elektroniką, dodatkami do domu czy dekoracjami świątecznymi, które kupowane są na rynku chińskim. Większość serwisów azjatyckich oferuje darmową przesyłkę, stąd zamawianie nawet drobnych produktów jest bardziej opłacalne niż kupowanie ich w lokalnych sklepach. Ogromna skala tego przedsięwzięcia odbija się na wzmożonym ruchu w portach amerykańskich. Według szacunków nie uda się osiągnąć pełnej przepustowości do amerykańskiego święta zakupów. Czarny Piątek wypada 26 listopada, a niecały miesiąc później hucznie świętowane Boże Narodzenie. Uzyskanie płynności w portach może więc nastąpić dopiero latem 2022 roku.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button