E-commerce
Gorące newsy

Amazon wprowadzi opłaty dla członków Prime! Będzie jeszcze drożej?

Amazon nie jest pierwszą firmą, która podnosi opłaty za dostawę

Od 18 września, gigant e-commerce Amazon będzie pobierał opłaty od członków programu Prime za dostawę w tym samym dniu w Wielkiej Brytanii. Opłata będzie dotyczyć zamówień o wartości poniżej 20 funtów brytyjskich. Inne opcje dostawy pozostaną bezpłatne dla członków Prime.

Amazon wprowadza opłaty dla użytkowników Prime

Amazon zapowiedział nowe opłaty w e-mailu do użytkowników Pripae w Wielkiej Brytanii. Wcześniej członkowie Prime mogli wybrać dostawę w tym samym dniu bez dodatkowych kosztów. Jak informuje portal Ecommerce News, teraz ma to miejsce tylko w przypadku zamówień o łącznej wartości przekraczającej 20 funtów brytyjskich. Osoby, które nie są członkami programu Prime, nadal zapłacą tę samą opłatę w wysokości 5,99 funtów brytyjskich za tę usługę.

Członkowie Prime korzystają z szybkiej i bezpłatnej jednodniowej dostawy dla milionów produktów. Nieustannie wprowadzamy innowacje, które pozwalają nam dostarczać szeroki wybór produktów o atrakcyjnej wartości w jak najkrótszym czasie. Już teraz ponad milion produktów ma możliwość dostawy w tym samym dniu w Wielkiej Brytanii – powiedział rzecznik Amazon.

Czytaj też: Praca zdalna nie odchodzi do lamusa. Jest wciąż bardzo popularna!

Jak informuje portal Ecommerce News, Amazon nie jest pierwszą firmą, która podnosi opłaty za dostawę. Zalando i H&M już ograniczyły bezpłatną dostawę i wprowadziły płatne zwroty. Niemiecki sprzedawca odzieży, About You, również wprowadził minimalną kwotę zamówienia wynoszącą 30 euro. Zamówienia poniżej tej kwoty będą obciążone opłatą za dostawę.

Amazon zapowiada nowe opłaty od sprzedaży

Okazuje się jednak, że opłaty za członkostwo Prime nie są jedynymi, jakie planuje prowadzić Amazon. Zaledwie wczoraj poinformowaliśmy o planach giganta e-commerce w kwestii dodatkowych opłat dla sprzedawców zewnętrznych, którzy wysyłają produkty za pośrednictwem programu Seller Fulfilled Prime i nie korzystają z usług logistycznych firmy. Według dokumentów przejrzanych przez Bloomberga, tysiące sprzedawców zewnętrznych od października będzie płacić opłatę w wysokości 2% od każdej sprzedaży. To dodatkowa opłata do 15% prowizji, jaką sprzedawcy już płacą Amazonowi za sprzedaż produktów na platformie.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, zmiana ta jest uważana przez wielu z tych sprzedawców za przymusową i zaskakującą, zwłaszcza że rząd Stanów Zjednoczonych ma zamiar wnioskować o pozew antymonopolowy przeciwko gigantowi e-commerce.

Czytaj też: Korzystasz z Amazon? Gigant nakłada dodatkowe opłaty!

Jeden ze sprzedawców mebli biurowych, który dołączył do programu Seller Fulfilled Prime, powiedział, że nowa opłata będzie kosztować jego firmę około miliona dolarów rocznie. To zmusza go do podniesienia cen. Powiedział, że prawdopodobnie nadal będzie korzystać z usługi, ponieważ Amazon ma wielu klientów. Jednak zauważa, że nie otrzymuje niczego dodatkowego w zamian za opłatę.

Inny sprzedawca również planuje podnieść ceny, aby pokryć koszty nowej opłaty i powiedział, że dla wielu sprzedawców korzystających z tej usługi, 2% opłata może zabrać nawet do jednej trzeciej już niewielkich marż zysku. Zaznaczył także, że Amazon dał sprzedawcom tylko kilka tygodni na powiadomienie. To utrudnia dostosowanie się sprzedawców, ponieważ już zamówili zapasy towaru na intensywny sezon zakupów świątecznych. Obaj sprzedawcy poprosili o zachowanie anonimowości z obawy przed odwetem ze strony Amazon.

Amazon wprowadzi pierwsze elektryczne ciężarówki w Indiach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button