PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Łódź kupuje kolejne Impulsy. Poprzednie kupili ledwie dwa tygodnie temu

Łódź udzieliła firmie Newag zamówienia na trzy spalinowe zespoły trakcyjne dla czwartego etapu programu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, z opcją na kolejne dwa. Zaledwie kilkanaście dni temu marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber i prezes ŁKA Janusz Malinowski, podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dodatkowych składów o napędzie elektryczno-spalinowym.

Łódź zamawia kolejne zespoły trakcyjne

Wartość zamówienia na pierwsze trzy zespoły trakcyjne wynosi 75,6 mln zł, a wartość elementu utrzymania to 6,027 zł/km. Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-20 ma zapewnić 85% dofinansowania. ŁKA planuje wykorzystanie składów na liniach 25 Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno i 53 Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Spała.

Tymczasem rozpoczęły się testy pierwszego z trzech zamówionych w lipcu 2021 r. spalinowych zespołów trakcyjnych Newag Impuls 2 o napędzie elektrycznym 31WEha. Są one wyposażone w klimatyzację. CCTV, systemy informacji pasażerskiej, biletomaty, wi-fi, ładowarki USB, defibrylatory i są wyposażone w ETCS. Mogą pomieścić 300 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących, a ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h przy zasilaniu elektrycznym i 120 km/h przy zasilaniu spalinowym.

Newag

Czytaj też: CPK: W Łodzi powstanie tunel Kolei Dużych Prędkości. Umowa podpisana

Kolejne inwestycje w kolej

Zaledwie kilkanaście dni temu marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber i prezes ŁKA Janusz Malinowski, podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dodatkowych składów o napędzie elektryczno-spalinowym. Całkowita wartość zamówienia to prawie 51 mln zł, z czego Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego zapewni 31 mln dofinansowania. Zakup składów elektryczno-spalinowych to kolejny etap rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w nowe zespoły trakcyjne. ŁKA inwestuje również w obecną flotę. O środkowy, trzeci człon zostaną rozbudowana połowa dwuczłonowych jednostek Flirt produkcji Stadlera, eksploatowany w Łodzi od 2014 r. Liczba pasażerów ŁKA zwiększyła się w zeszłym roku, w porównaniu z rokiem poprzednim, o 1,39 mln pasażerów.

Wciąż inwestujemy w kolej, szukamy nowych rozwiązań, by zwiększyć siatkę połączeń, wszystko po to, by mieszkańcy mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Podpisanie tej umowy to kolejny krok – mówi marszałek Schreiber.

Newag

Czytaj również: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Rewolucja w PKP Intercity. Spółka wprowadza dynamiczne ceny biletów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button