KolejowyTransport

Łódź kupuje kolejne Impulsy. Poprzednie kupili ledwie dwa tygodnie temu

Łódź udzieliła firmie Newag zamówienia na trzy spalinowe zespoły trakcyjne dla czwartego etapu programu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, z opcją na kolejne dwa. Zaledwie kilkanaście dni temu marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber i prezes ŁKA Janusz Malinowski, podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dodatkowych składów o napędzie elektryczno-spalinowym.

Łódź zamawia kolejne zespoły trakcyjne

Wartość zamówienia na pierwsze trzy zespoły trakcyjne wynosi 75,6 mln zł, a wartość elementu utrzymania to 6,027 zł/km. Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-20 ma zapewnić 85% dofinansowania. ŁKA planuje wykorzystanie składów na liniach 25 Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno i 53 Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Spała.

Tymczasem rozpoczęły się testy pierwszego z trzech zamówionych w lipcu 2021 r. spalinowych zespołów trakcyjnych Newag Impuls 2 o napędzie elektrycznym 31WEha. Są one wyposażone w klimatyzację. CCTV, systemy informacji pasażerskiej, biletomaty, wi-fi, ładowarki USB, defibrylatory i są wyposażone w ETCS. Mogą pomieścić 300 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących, a ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h przy zasilaniu elektrycznym i 120 km/h przy zasilaniu spalinowym.

Newag

Czytaj też: CPK: W Łodzi powstanie tunel Kolei Dużych Prędkości. Umowa podpisana

Kolejne inwestycje w kolej

Zaledwie kilkanaście dni temu marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber i prezes ŁKA Janusz Malinowski, podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dodatkowych składów o napędzie elektryczno-spalinowym. Całkowita wartość zamówienia to prawie 51 mln zł, z czego Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego zapewni 31 mln dofinansowania. Zakup składów elektryczno-spalinowych to kolejny etap rozwoju łódzkiej kolei, w którym spółka inwestuje w nowe zespoły trakcyjne. ŁKA inwestuje również w obecną flotę. O środkowy, trzeci człon zostaną rozbudowana połowa dwuczłonowych jednostek Flirt produkcji Stadlera, eksploatowany w Łodzi od 2014 r. Liczba pasażerów ŁKA zwiększyła się w zeszłym roku, w porównaniu z rokiem poprzednim, o 1,39 mln pasażerów.

Wciąż inwestujemy w kolej, szukamy nowych rozwiązań, by zwiększyć siatkę połączeń, wszystko po to, by mieszkańcy mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Podpisanie tej umowy to kolejny krok – mówi marszałek Schreiber.

Newag

Czytaj również: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Rewolucja w PKP Intercity. Spółka wprowadza dynamiczne ceny biletów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button