Spośród 8 firm, które wyraziły zainteresowanie przebudową stacji postojowej Przemyśl Bakończyce oraz budową ekologicznej myjni całorocznej, PKP Intercity wybrało konsorcjum firm KZN Rail oraz Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony. Wybrany wykonawca zrealizuje zamówienie za kwotę 339 918 510,56 zł brutto. Będzie to największa inwestycja PKP Intercity w Przemyślu.
Największa inwestycja Intercity w Przemyślu
Po przeanalizowaniu ofert złożonych w ramach ogłoszonego w czerwcu postępowania, dotyczącego wyboru wykonawcy prac budowlanych związanych z modernizacją stacji postojowej Przemyśl Bakończyce, PKP Intercity uznało ofertę konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. oraz Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa za najkorzystniejszą. Spółka dokonała wyboru opierając się na kryteriach oceny ofert: ceny realizacji zamówienia i terminu wykonania. Wybrany wykonawca zadeklarował, że zrealizuje zamówienie w maksymalnie 24 miesiące od daty zawarcia umowy. Największa inwestycja PKP Intercity w Przemyślu cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony rynku, bowiem do udziału w przetargu zgłosiło się 8 wykonawców.
Inwestycja w Przemyślu to największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity. Dzięki przebudowie stacji postojowej, powstaniu nowych budynków hal napraw nie tylko zostanie zwiększona siatka połączeń, lecz także zwiększy się zatrudnienie do nawet 150 osób, a co za tym idzie umożliwi to znaczący rozwój regionu. Budowana myjnia będzie jedną z 7 nowoczesnych myjni w zapleczu technicznym spółki – powiedział Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Nowa eko myjnia
Wykonawca zostanie zobowiązany do przeprowadzenia modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce, obejmującej również budowę całorocznej myjni automatycznej. Nowa, ekologiczna myjnia podniesie standard utrzymania floty pojazdów oraz zredukuje negatywny wpływ na środowisko naturalne. Dzięki modernizacji funkcjonowanie całej stacji Przemyśl Główny będzie efektywniejsze, gdyż będzie ona dostosowana do obsługi zarówno aktualnie eksploatowanych pojazdów, jak i nowoczesnego taboru, który przewoźnik ma zamiar dopiero nabyć. Modernizacja stacji zapewni lepsze warunki przewozowe oraz znacząco polepszy warunki i komfort pracy na stacji poprzez powstanie zaplecza administracyjnego. Rozbudowa układu torowego umożliwi obsługę większej liczby składów i zwiększy efektywność przygotowania pociągów do podróży.
Czytaj też: Nowa eko-myjnia PKP Intercity. A w planach już są kolejne!
Budowa całorocznej myjni automatycznej w Przemyślu została ujęta w projekcie „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita kwota dotacji pozyskana przez PKP Intercity z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 1,01 miliarda złotych.
Znajdziesz nas w Google NewsDuża inwestycja Intercity w Lublinie. Co powstanie przy tamtejszym dworcu?