PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Niemiecka poczta przestanie dostarczać listy! Chce być bardziej ekologiczna

Funkcję listów od dawna przejęły media cyfrowe

Niemiecka poczta Deutsche Post przestanie dostarczać listy samolotami. Ilość korespondencji jest już na tyle mała, że można spokojnie zrezygnować z transportu lotniczego. Zamiast tego firma wykorzysta do transportu samochody, co zmniejszy emisje.

Niemiecka poczta przestanie dostarczać listy drogą lotniczą

Niemiecka poczta Deutsche Post ogłosiła zakończenie usług lotniczej poczty ekspresowej dla krajowej korespondencji wewnętrznej w Niemczech. Niemiecka poczta przestanie dostarczać listy samolotami ze względu na ekologię.

Deutsche Post zamyka swoją sieć nocnej poczty lotniczej w Niemczech po 63 latach działalności – stwierdziła firma w oświadczeniu.

Czytaj też: DHL testuje wysyłkę bez etykiet. Wystarczy napisać odręcznie

Ostatnie nocne loty Eurowings i Tui Fly przetransportowały listy do i z północnej i południowej części Niemiec na trasach Stuttgart-Berlin, Hanower-Monachium i Hanower-Stuttgart. Korespondencja na tych i pozostałych trasach będzie teraz transportowana wyłącznie drogą lądową. Deutsche Post dodała, że transport listów drogą lądową pozwoli zredukować emisje CO2 związane z transportem na tych trasach o ponad 80%.

W czasach zmian klimatycznych poczta lotnicza dla krajowej korespondencji w Niemczech nie ma już uzasadnienia – również dlatego, że nie ma już takiego samego pośpiechu związanego z korespondencją, jak w przeszłości. Z jednej strony, zakończenie tej działalności to dobra wiadomość dla środowiska. Z drugiej strony, koniec nocnej poczty lotniczej zamyka rozdział historii pocztowej, z którym wielu pracowników Deutsche Post identyfikowało się przez dziesięciolecia – mówi Marc Hitschfeld, dyrektor operacyjny dywizji Deutsche Post w Grupie DHL.

Długa historia niemieckiej poczty lotniczej

Umowę dotyczącą transportu lotniczego listów i pocztówek wewnątrz Republiki Federalnej Niemiec bez dodatkowej opłaty lotniczej podpisano w 1961 roku. Deutsche Post zauważyła, że było to początkiem sieci nocnej poczty lotniczej, która oficjalnie rozpoczęła działalność 1 września 1961 roku, celem szybszej obsługi korespondencji listowej w Niemczech.

Pierwszym partnerem w sieci nocnej poczty lotniczej była Lufthansa, która obsługiwała wszystkie trasy z wyjątkiem korytarza powietrznego do Berlina. Przez lata do sieci dołączono dodatkowe linie lotnicze, a Lufthansa zakończyła swoją działalność w 2008 roku. Port lotniczy we Frankfurcie nad Menem był przez dziesięciolecia centralnym węzłem sieci, ale stracił tę rolę w 2005 roku z powodu zakazu lotów nocnych we Frankfurcie.

Czytaj też: Niemcy będą rozwijać się najwolniej na świecie. To duża szansa dla Polski

W 1996 roku Deutsche Post przewiozła około 430 ton korespondencji listowej za pomocą 26 samolotów partnerskich do 45 miejsc każdej nocy. Wówczas listy i telegramy były jedynym środkiem szybkiego przekazywania komunikacji pisemnej. Funkcję tę od dawna przejęły media cyfrowe.

Deutsche Post będzie nadal zapewniać szybki transport korespondencji listowej między północą a południem Niemiec dzięki między innymi wykorzystaniu samochodów Sprinter. Jest to także możliwe dzięki zmniejszeniu wolumenów korespondencji i czasu sortowania – przekazała Deutsche Post.

DHL też wykorzystuje AI. Dostawy będą szybsze

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button