Mieszkańcy gminy Szepietowo zyskali nowe, bezpieczne skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi. Nowy wiadukt zlokalizowany przy przystanku kolejowym Szymbory w Szepietowie został zbudowany tak, aby umożliwić bezkolizyjne przekroczenie torów zarówno kierowcom, pieszym, jak i rowerzystom.
Wiadukt w Szepietowie zwiększa bezpieczeństwo
Nowy wiadukt w Szepietowie, zbudowany nad trasą kolejową łączącą Warszawę z Białymstokiem, znajduje się niedaleko przystanku Szymbory. Dzięki niemu mieszkańcy pobliskich miejscowości mogą bezpiecznie przekroczyć tory oraz przejechać na drugą stronę drogi, unikając konieczności oczekiwania przed zamykanymi rogatkami na przejazdach kolejowo-drogowych.
Czytaj też: Łotwa wyda krocie na Rail Baltica! Można mądrze inwestować?
Wiadukt, mający 95 metrów długości i 7 metrów szerokości jezdni, oferuje po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, zarówno nad torami kolejowymi, jak i równoległymi drogami. Dla pieszych przygotowany został chodnik, natomiast rowerzyści mogą korzystać z oddzielnej ścieżki przeznaczonej specjalnie dla nich.
Rozwój Rail Baltica
Wiadukt w Szepietowie stanowi integralną część większego projektu inwestycji na odcinku międzynarodowej trasy Rail Baltica. Celem prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe w gminie Szepietowo jest poprawa dostępności kolei oraz usprawnienie lokalnego transportu. Na stacji w Szepietowie podróżujący mogą korzystać z dwóch nowych peronów oraz przejścia podziemnego. Zakres prac obejmuje także przebudowę i budowę ponad 18 kilometrów dróg, w tym ulicy Kolejowej w Szepietowie. Łącznie sześć bezkolizyjnych skrzyżowań, z czego cztery są już ukończone, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa zarówno na torach kolejowych, jak i na drogach.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Na odcinku linii Rail Baltica między Czyżewem a Białymstokiem na Podlasiu zaplanowano budowę 25 dwupoziomowych skrzyżowań, które będą składać się z wiaduktów i tuneli. Po oddaniu do użytku wiaduktu w Szymborach, w budowie pozostaje jeszcze 13 obiektów, z których większość jest już blisko ukończenia. Cała inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”, którego wartość wynosi niemal 3,4 miliarda złotych, a jej zakończenie planowane jest na obecny rok. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Znajdziesz nas w Google NewsUkraińskie Koleje dołączą do Rail Baltica? Wszystko dzięki Litwie