Transavia otrzymuje swój pierwszy samolot Airbus A321neo. Pierwsza tego typu maszyna to pierwszy krok Transavii w procesie przejścia na pełnoprawnego operatora samolotów Airbus.
Transavia odbiera swój pierwszy samolot Airbus A321neo
Transavia właśnie odebrała swój pierwszy samolot Airbus A321neo. To pierwsza tego typu maszyna we flocie składającej się dotychczas wyłącznie z Boeingów 737-800. Przewoźnik będący filią Grupy Air France-KLM planuje odebrać siedem samolotów A321neo w ramach leasingu od Air Lease Corporation (ALC).
Czytaj też: Turkish Airlines z kolejnym potężnym zamówieniem na Airbusy!
Jak informuje portal Simple Flying, zdaniem Granta Levya, Wiceprezesa Wykonawczego ALC, A321neo pozwoli linii lotniczej „nadal doskonalić się, oferując doskonałą i efektywną obsługę w przystępnych cenach dla swoich klientów”.
Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wprowadzić A321-200neo do floty Transavii i z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z linią lotniczą przy rozwijaniu jej floty przez wiele lat – wskazał.
Today, #AirFranceKLM took delivery of a first @Airbus #A321neo aircraft, to be operated by @Transavia.
Fitted with 232 seats in a single-class configuration, the aircraft will operate its first commercial flight out of @Schiphol airport on January 5, 2024 https://t.co/TtKYiK3gA5 pic.twitter.com/UgN86dvhiA— Air France-KLM Group (@AirFranceKLM) December 19, 2023
Pokaźna flota Transavii
Obecnie Transavia i jej spółka zależna, Transavia France, eksploatują 116 samolotów Boeing 737-800 Next Generation (NG), w tym jeden wynajmowany od chorwackiego przewoźnika ETF Airways. W całej swojej historii Transavia obsługiwała wyłącznie samoloty Boeinga, począwszy od modelu 737-300 aż po Boeinga 757-200, który został całkowicie wycofany w 2003 roku.
Jak informuje portal Simple Flying, Grupa Air France-KLM zamówiła samoloty z rodziny A320neo w grudniu 2021 roku, postanawiając porzucić model operacyjny oparty na samolotach Boeing 737 na rzecz całkowicie nowej floty Airbusów. Wówczas grupa poinformowała, że samoloty będą obsługiwać średniodystansowe trasy w Europie z AMS oraz z Portu lotniczego Paryż Orly (ORY), centralnego portu KLM oraz głównej bazy Transavii i Transavii France.
W oświadczeniu linii lotniczej, Marcel de Nooijer, dyrektor generalny Transavia Netherlands, podkreślił, że ważne jest patrzenie w przyszłość, a grupa zamówiła samoloty z rodziny A320neo w trakcie pandemii. De Noojier podkreślił, że dzięki samolotom następnej generacji Transavia podejmie znaczne kroki w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i redukcji hałasu, podkreślając jednocześnie, że przejście z 737 NG na rodzinę A320neo zwiększa ofertę miejsc siedzących.
Czytaj też: Unia Europejska w najbliższych latach zmierzy się z poważnymi wyzwaniami gospodarczymi
Rozbudowa floty
Według informacji od Boeinga, 737-800 może pomieścić 189 pasażerów w układzie jednoklasowym (samoloty 737 Transavii mają 189 miejsc). Dla porównania, A320neo i A321neo mogą zostać skonfigurowane do odpowiednio 194 i 244 miejsc w kabinie w układzie wyłącznie ekonomicznym.
Dyrektor zaznaczył również, że pojemność A321neo pomoże linii lotniczej radzić sobie z niepewnością dotyczącą liczby dozwolonych operacji na AMS, którą holenderski rząd planował zmniejszyć. W listopadzie 2023 roku porzucił on te plany.
Jak informuje portal Simple Flying, Transavia France również niedługo otrzyma swojego pierwszego Airbusa A320neo. Według danych ch-aviation, samolot będzie zarejestrowany jako F-GNEO, a portal planespotters.net pokazuje, że jego pierwszy lot odbył się 15 grudnia 2023 roku. Testowa rejestracja A320neo to F-WWDD.
Znajdziesz nas w Google NewsKiedy europejski ruch lotniczy osiągnie poziom sprzed pandemii?