DrogowyIntermodalnyMorskiTransport

Małe kontenerowce zastąpią ciężarówki w porcie w Hamburgu

Inicjatorem będzie duńskie przedsiębiorstwo Unifeeder

Od 1 listopada 2022 r. część kontenerów przemieszczających się między terminalami w obrębie Portu Hamburg będzie podróżować na małych kontenerowcach zamiast na ciężarówkach. W notatce Zarząd Portu wyjaśnia, że kontenerowce w porcie w Hamburgu odciążą infrastrukturę portową poprzez zmniejszenie liczby przejazdów ciężarówek między terminalami, skrócą czas oczekiwania w terminalach i w konsekwencji zmniejszą emisje CO2.

Kontenerowce zastąpią ciężarówki w porcie w Hamburgu

Inicjatorem będzie duńskie przedsiębiorstwo Unifeeder, które wraz z dwoma producentami oprogramowania opracowało cyfrową procedurę obsługi portu, w tym operacji celnych. Małe kontenerowce zastąpią ciężarówki w porcie w Hamburgu od 1 listopada. W 2021 r. w niemieckim porcie przetransportowano 3,3 mln TEU, głównie w ramach przeładunku kontenerów z dużych statków międzykontynentalnych na statki feederowe.

W przypadku tych przeładunków kontenerów widzimy duży potencjał przejścia z drogi na wodną przy wykorzystaniu naszych istniejących możliwości transportowych. Jako największy przewoźnik feederowy w Europie Północnej liczymy do 85 tygodniowych zawinięć do portu w Hamburgu i dlatego możemy zaoferować wystarczające zasoby do transportu dodatkowych kontenerów w obrębie portu – wyjaśnia Florian Pein, dyrektor Unifeeder na Europę Zachodnią i Środkową.

Usługa Unifeeder obejmuje transfer kontenerów pomiędzy terminalami Hhla Cta, Ctt i Ctb a Eurogate, z perspektywą obsługi Süd-West w najbliższej przyszłości. Firma zamierza przenieść około połowy operacji przeładunkowych wykonywanych obecnie za pomocą ciężarówek na statki, a to rozwiązanie powinno również uregulować problem braku kierowców.

Czytaj też: Chiński COSCO przejmie port w Hamburgu? HHLA uspokaja

Cyfryzacja procedury celnej

Kluczowym elementem wdrożenia śródlądowej żeglugi kontenerowej jest digitalizacja procesów, którą opracowały hamburskie firmy Dakosy i Dihla, które będą oferować system także innym firmom żeglugowym. Główne wyzwanie dotyczyło procedur celnych.

Zwykle procedura celna w zakresie eksportu musi zostać zainicjowana zaraz po załadowaniu kontenera na statek feederowy. We współpracy z urzędem celnym stworzyliśmy integrację zarówno w platformie importowej, jak i eksportowej – wyjaśnia Franz Schwanke, kierownik projektu w firmie Dakosy.

Za pomocą procedury elektronicznej przewoźnik zasilający powiadamia administrację celną o zamiarze dokonania przeładunku za pośrednictwem zasilającego przewoźnika kontenerowego. Wówczas zmiana magazyniera jest uruchamiana poprzez automatyczny proces bez inicjowania procedury wywozu. Platforma powiadamia również terminale wyjściowe i docelowe o przeładunku, przekazując im po drodze komunikaty o statusie.

Czytaj też: Ciężarówki w Wiedniu z obowiązkowym asystentem skrętu

HHLA Sky dostarczy zautomatyzowane drony dla portu w Hamburgu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button