Kierowcy i mechanicy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu przeszli intensywne szkolenie dotyczące obsługi nowych autobusów elektrycznych. Szkolenie kierowców i mechaników MZK w Opolu obejmowało zarówno teorię, jak i praktykę, gwarantując kompleksowe przygotowanie do obsługi „elektryków”.
Szkolenie kierowców autobusów w Opolu
W ramach szkolenia teoretycznego i praktycznego uczestnicy zdobyli niezbędną wiedzę na temat ładowania autobusów, funkcji pantografu oraz reakcji w sytuacjach awaryjnych. Kierowcy doskonalili umiejętności obsługi zaawansowanych systemów zainstalowanych na pokładach pojazdów, obejmujących m.in. asystenta aktywnego hamowania i kontrolę prawej strony.
Dowiedzieliśmy się jak podjechać pod pantograf, jak podłączyć ładowanie z kabla. Poznaliśmy też obsługę systemów pasażerskich z kabiny. Widzimy, że inaczej prowadzi się „elektryka” od autobusu spalinowego. Przede wszystkim ten jest cichy. Technicznie inaczej się hamuje. Wygodniej niż w dieslowym MAN-ie. Tak naprawdę, dopiero jak wyjedziemy na miasto, będziemy mogli zobaczyć plusy tego sprzętu i jak się będzie go obsługiwało. Im więcej szkoleń tym lepiej dla nas i pasażerów. Żeby przede wszystkim bezpiecznie wozili pasażerów i bezpiecznie wykonywali nasz zawód – mówią kierowcy, którzy wzięli udział w szkoleniu.
Czytaj też: Opole powiększy flotę e-busów o dodatkowe 8 pojazdów Solaris
Niezwykle istotnym elementem szkolenia była nauka reakcji w sytuacjach zagrożenia i skuteczne postępowanie w przypadku awarii. Uczestnicy zdobyli także umiejętności bezpiecznej ewakuacji pasażerów, co stanowi kluczowy element w sytuacjach kryzysowych. Całe szkolenie dla kierowców i mechaników MZK w Opolu było dedykowane zapewnieniu personelowi niezbędnych kompetencji do sprawnego i bezpiecznego zarządzania nowoczesnymi autobusami elektrycznymi.
Kierowcy już nie mogą się doczekać
Jeden z kierowców przyznał, że czeka na moment, kiedy będzie mógł wyjechać zeroemisyjnym autobusem na trasę.
Już czekam, odliczam dni, żeby „sprawdzić go w boju”, jak się będzie nim jeździć, jakie będą różnice. Do tej pory obsługiwałem spalinowego MAN-a, teraz czas na elektrycznego Solarisa. To dwie różne firmy i dwa różne sposoby napędu. Chcę zobaczyć jakie będą różnice – zaznacza pracownik MZK.
Czytaj też: Firma Solaris dostarczy do Austrii nawet 182 autobusy
MZK w Opolu
Przypomnijmy, że w ciągu najbliższych dni na ulice Opola wyjedzie dodatkowe osiem autobusów Solaris z napędem elektrycznym. Flota ta składać się będzie z dwóch pojazdów przegubowych oraz sześciu autobusów o długości 12 metrów. Nowe jednostki zostaną przydzielone do obsługi tras linii 5, 9 i 13.
Znajdziesz nas w Google NewsPoznań inwestuje w ekologię i kupi autobusy wodorowe od Solaris