Linie Kenya Airways otrzymały swój pierwszy frachtowiec Boeing 737-800 Freighter. To już trzeci samolot serii 737, który dołącza do floty linii lotniczej, choć pierwszy 737-800.
Kenya Airways otrzymała pierwszy samolot Boeing Freighter
Linie Kenya Airways zasiliły swoją flotę pierwszym frachtowcem Boeing 737-800 Freighter. Decyzja ta wynika z reakcji linii lotniczej na rosnące zapotrzebowanie na przewóz towarów w regionie, pomimo spadku wolumenu cargo w Afryce w sierpniu. Pomimo wzrostu światowego popytu na fracht, afrykańskie linie lotnicze odnotowały słabe wyniki w ostatnich miesiącach.
Jak informuje portal Simple Flying, samolot będzie eksploatowany na kilku trasach w Afryce, Indiach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To trzeci frachtowiec serii 737, który dołącza do floty przewoźnika, a czwarty ma być dostarczony w przyszłym roku.
Czytaj też: Afrykański przewoźnik odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX
Jak informuje portal Simple Flying, podczas Globalnej Konferencji Logistycznej w Kenii na początku ubiegłego tygodnia Allan Kilavuka, Dyrektor Zarządzający i CEO Grupy Kenya Airways, wypowiedział się na temat operacji cargo linii lotniczej, mówiąc:
W miarę jak Afryka nadal odkrywa możliwości handlowe na kontynencie, istnieje zgoda co do tego, że konieczne jest inwestowanie w zrównoważone systemy frachtowe, które umożliwią nam osiągnięcie pełnego potencjału rozwoju społeczno-gospodarczego. Jednym z tych elementów jest potrzeba dobrze rozwiniętego i zdolnego systemu przewozu powietrznego, który wspiera handel – stwierdził.
NEWS: We are pleased to announce the addition of a Boeing 737-800 Freighter aircraft to expand our cargo capacity as part of our diversification strategy. The introduction of the freighter is in response to the growing demand and need for increased cargo capacity within the… pic.twitter.com/ojD97XCUKC
— Kenya Airways (@KenyaAirways) November 22, 2023
Kenya Airways z bogatą listą destynacji
Kilavuka zaznaczył, że dzięki dodaniu frachtowca do floty przewoźnik będzie teraz w stanie zaoferować zwiększoną zdolność przewozu cargo na istniejących trasach, jednocześnie wprowadzając nowe destynacje. Linia lotnicza podzieliła się informacją, że 737-800F będzie latał do następujących destynacji:
- Szardża, Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA)
- Dubaj World Central, ZEA
- Dżudda, Arabia Saudyjska
- Rijad, Arabia Saudyjska
- Dakar, Senegal
- Lagos, Nigeria
- Ndżamena, Czad
- Mogadiszu, Somalia
- Mumbai, Indie
- Freetown, Sierra Leone
- Monrovia, Liberia
Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne
Nowy samolot ma zdolność przewozu ładunku do 20 ton i zasięg lotu do siedmiu godzin. Przewoźnik ujawnił również, że planuje dodać do swojej floty kolejny samolot 737-800F, a dostawa maszyny ma nastąpić do lutego 2024 roku. Obecnie linia lotnicza eksploatuje dwa samoloty 737-300F, co oznacza, że jej obecna zdolność przewozu cargo znacząco wzrośnie w nadchodzących miesiącach.
Dane Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), opublikowane w sierpniu, wykazały, że światowe zapotrzebowanie na przewóz cargo wzrosło po raz pierwszy od 19 miesięcy. W porównaniu z sierpniem ubiegłego roku światowe zapotrzebowanie mierzone w tonokilometrach cargo wzrosło o 1,5%, podczas gdy zdolność przewozowa zwiększyła się niemal o 12% w przypadku operacji międzynarodowych. Mimo wzrostu światowego popytu, linie lotnicze w Afryce odnotowały słabe wyniki w sierpniu, z obniżeniem wolumenu cargo o niemal 5% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Airbus dostarczy więcej samolotów dalekiego zasięgu do Afryki