Zespół Mercedes – AMG PETRONAS F1 ogłosił, że dzięki wdrożeniu biopaliwa w swoich operacjach logistycznych, udało mu się zmniejszyć emisje związane z samochodami dostawczymi i generatorami obsługującymi wyścigi o 67% w trakcie sezonu Formuły 1 w 2023 roku.
Mercedes zredukował emisje CO2 o 90%
Podczas europejskiego etapu zawodów Formuły 1, zastosowanie biopaliwa HVO100, produkowanego z odnawialnych surowców, takich jak olej roślinny, pozwoliło zaoszczędzić 339 ton CO2. Według zespołu Mercedes – AMG PETRONAS F1, każdy przejechany kilometr na HVO100 obniża emisje CO2 o 90% w porównaniu z tradycyjnym dieslem.
Czytaj też: Mercedes-Benz prezentuje nową e-ciężarówkę! Oto eActros 600
Jak informuje portal Logistics Manager, przed rozpoczęciem sezonu wyznaczono cel redukcji emisji CO2 o 200 ton (60%), który został przebity. Większość redukcji emisji (307 ton CO2) dotyczyła floty samochodów dostawczych, która pokonała 386 000 km z ogólnej trasy 460 000 km zasilanej HVO100.
Generatory używane do zasilania jednostek inżynieryjnych i jednostek obsługujących gości zespołu na padoku F1 (miejsce znajdujące się za boksami, w którym znajdują się ciężarówki poszczególnych zespołów) również korzystały z biopaliwa, co zapewniło pozostałą redukcję emisji wynoszącą 32 ton CO2. HVO100 stanowiło 35% ogólnego paliwa do generatorów, używanego podczas europejskich wyścigów w tym sezonie.
Working towards a sustainable future 🌍
We are proud to achieve a 67% emission reduction for race and hospitality trucks though biofuels use in 2023 📈
This year we have travelled 386,000km using HVO100 and saved 90% of CO2 emissions vs diesel using biofuels 🚛
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 31, 2023
Wyścigi Formuły 1 ze zmniejszonymi emisjami
W czerwcu DHL, oficjalny partner logistyczny Mistrzostw Świata Formuły 1, wystawił flotę 18 samochodów dostawczych zasilanych paliwem HVO100, które pomogły w operacjach logistycznych pozostałych europejskich wyścigów w sezonie 2022. W tym roku zespół Mercedes – AMG PETRONAS F1 przeprowadził próbę stosowania HVO100, co zaowocowało obniżeniem emisji CO2 o 89% w trzech wyścigach.
Jesteśmy zachwyceni osiągnięciem tak pozytywnych wyników i znacznym zmniejszeniem emisji spowodowanych transportem i generatorami podczas europejskich wyścigów w tym sezonie. Stosowanie biopaliw jest jedną z naszych kluczowych inicjatyw w ramach ogólnej strategii zrównoważonego rozwoju – powiedziała Alice Ashpitel, Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju w zespole Mercedes-AMG PETRONAS F1.
Czytaj też: Chińskie samochody elektryczne podbijają Europę. KE oskarża Chiny o zaniżanie cen
Jak informuje portal Logistics Manager, oprócz redukcji emisji poza torami wyścigowymi, samochody Formuły 1 mają być napędzane „100% zaawansowanymi paliwami zrównoważonymi” od 2026 roku.
Znajdziesz nas w Google News