Indie są gotowe, by uruchomić kolejny specjalny korytarz towarowy, który będzie przechodzić przez obszary na północnym wschodzie kraju. Wschodni Specjalny Korytarz Towarowy (EDFC) o długości 1337 kilometrów zostanie uruchomiony 1 listopada i będzie obsługiwać 250 pociągów towarowych dziennie między stanem Punjab a Biharem.
Indie uruchamiają korytarz towarowy
Według Ravindy Kumara Jaina, dyrektora zarządzającego Korporacją Korytarza Towarowego w Indiach (DFCCIL), koszt tego projektu wyniósł prawie 7 milionów dolarów i będzie kluczowy dla dostaw węgla w Indiach.
Jak informuje portal RailFreight, Indie rozpoczęły budowę EDFC w 2020 roku i nowy korytarz transportowy mógłby zostać ukończony wcześniej, gdyby nie opóźnienia związane z obostrzeniami COVID. Przez te trzy lata ruch towarowy był możliwy na niektórych odcinkach, z około 140 pociągami korzystającymi z korytarza codziennie. Teraz EDFC jest gotowy do pełnego rozpoczęcia działalności.
Elektrownie cieplne w Uttar Pradesh, Punjab, Haryana i częściowo w Radżastanie skorzystają z tego korytarza, ponieważ obsługuje on głównie ruch węgla – wyjaśnił Jain indyjskim mediom.
₹51,000 crore Eastern Dedicated Freight Corridor (EDFC) was declared operational after the successful trial run of the first freight train over the 401-kilometre long New Sahnewal (Punjab) – to New Khurja (Uttar Pradesh) section of the EDFC.
The first commercial service on this… pic.twitter.com/YZflwS4St3
— News Arena India (@NewsArenaIndia) October 15, 2023
Rynek kolejowy w Indiach
Aby zrozumieć, jak działa rynek kolejowy w Indiach, ważne jest spojrzenie na jego sieć, która jest praktycznie w 100 procentach zelektryfikowana. Indie posiadają pięć specjalnych towarowych korytarzy kolejowych, które obejmują duże obszary kraju i łączą kluczowe węzły. Te korytarze są używane wyłącznie przez pociągi towarowe, bez uwzględniania ruchu pasażerskiego.
Czytaj też: Flipkart uruchamia nowe centrum realizacji zamówień w Indiach
Dodatkowo, Indie w dużej mierze wykorzystują piętrowe pociągi, co znacząco zwiększa przepustowość każdej trasy w obie strony. Infrastruktura kraju pozwala na takie rozwiązanie, co nie byłoby tak efektywne na przykład w Europie, biorąc pod uwagę ograniczenia wagi pociągów i przeszkody, takie jak tunele.
🚨 Work On Entire Eastern Dedicated Freight Corridor Of 1,337-km Length Completed, Set For Commercial Operations From November 1.#India #IndianRailways #infrastructure pic.twitter.com/PVNOlspbGi
— Index Of India – Tech & Infra (@MagnifyIndia1) October 14, 2023
Jak informuje portal RailFreight, koleje w Indiach odgrywają kluczową rolę w transporcie ludzi i towarów na obszarze kraju. To nie tylko środek transportu, ale także ważny czynnik gospodarczy, generujący zyski i tworzący miejsca pracy. Sektor ten stale rozwija się, wdrażając nowe technologie i inwestując w infrastrukturę, aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo podróży.
Czytaj też: Wietnam chce ograniczyć chińską dominację na rynku metali ziem rzadkich. Przy wsparciu Zachodu
Mimo wyzwań związanych z koniecznością utrzymania ogromnej sieci i obsłużenia ogromnej liczby pasażerów, kolejnictwo w Indiach nadal ewoluuje, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego kraju i poprawiając jakość życia jego mieszkańców.
Maersk stawia na elektryki. Wdroży kolejne 500 pojazdów w Indiach