
Firma Maritime Partners z siedzibą w Nowym Orleanie zawarła umowę w celu nabycia spółki zależnej AMSC, American Tanker Holding Company. Dzięki przejęciu firmy, Maritime Partners przejmie również tankowce, która działają na podstawie ustawy Jones Act.
Maritime Partners przejmuje tankowce firmy AMSC
Nowo utworzone ramię Projekt Merchant Acquisition firmy Maritime Partners podpisało umowę zakupu udziałów z norweską firmą AMSC w celu przejęcia spółki zależnej AHTC. Wartość przedsiębiorstwa to aż 746,7 miliona dolarów, a AMSC otrzyma 249,3 miliona dolarów w gotówce ze sprzedaży. Jak informuje portal Marine Link, transakcja ma zostać sfinalizowana do 31 października 2023 roku, pod warunkiem spełnienia określonych warunków i uzyskania zgody akcjonariuszy AMSC.
Czytaj też: Grecka firma sprzedaje jedyny tankowiec, by kupić masowiec
Dzięki przejęciu firmy, Maritime Partners przejmie również tankowce do niej należące. American Tanker Holding Company (ATHC), poprzez swoje spółki zależne, posiada dziewięć tankowców typu handysize oraz jeden tankowiec typu handysize shuttle, które są długoterminowo wynajmowane za opłatą czarterową bareboat Overseas Shipholding Group oraz Keystone Shipping. Wszystkie 10 statków zostało zbudowanych w stoczni Aker Philadelphia, obecnie znanej jako Philly Shipyard.
Maritime Partners nabywa kolejne jednostki
Maritime Partners, firma działająca w sferze prywatnej i dostarczająca rozwiązania finansowe dla jednostek pływających używanych w handlu objętym ustawą Jones Act, posiada flotę około 1800 jednostek, w tym różnego rodzaju łodzie holownicze i barki dostępne do wynajęcia.
Jesteśmy zachwyceni nabyciem działalności AMSC związaną z ustawą Jones Act. To idealnie wpisuje się w naszą platformę i jest zgodne z naszą strategią inwestycyjną. Nabyte jednostki stanowią istotne, długotrwałe aktywa zaangażowane w transport towarów w całych Stanach Zjednoczonych. Jednostki są wynajmowane na długoterminowe umowy czarteru bareboat z dwoma solidnymi kontrahentami. To przejęcie doskonale uzupełni nasz istniejący portfel leasingowy poprzez zróżnicowanie ekspozycji najemców, ekspozycji aktywów i ekspozycji na rynek docelowy na chronionych rynkach objętych ustawą Jones Act – powiedział Bick Brooks, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Maritime Partners, LLC.
Czytaj też: Pływający terminal w Gdańsku: ORLEN dywersyfikuje dostawy
Jak informuje portal Marine Link, po zakończeniu transakcji jedynym pozostałym statkiem AMSC będzie statek do podwodnych prac konstrukcyjnych Normand Maximus, który jest wynajmowany przez spółkę zależną od Solstad Offshore.