DrogowyTransport
Gorące newsy

Nikola wycofa setki elektryków! Wszystko przez pożary baterii

To już drugi producent ciężarówek, który w tym tygodniu zgłosił potencjalne zagrożenie pożarami akumulatorów

Nikola wycofa elektryczne ciężarówki z powodu dwóch pożarów akumulatorów. Badania ustaliły, że pożar ciężarówki w czerwcu był spowodowany wyciekiem chłodziwa w jednym z jej akumulatorów. Nikola oświadczyła, że ciężarówki mogą pozostać w eksploatacji, jednak zaleca klientom i dealerom przełączenie głównego wyłącznika baterii w stan włączony.

Nikola wycofa elektryczne ciężarówki przez pożary

Nikola przeprowadzi proces wycofania około 209 elektrycznych pojazdów ciężarowych klasy 8 z bateriami oraz tymczasowo wstrzyma sprzedaż tych pojazdów. Jak informuje portal FreightWaves, Nikola wycofa elektryczne ciężarówki po wystąpieniu dwóch pożarów akumulatorów.

To już drugi producent ciężarówek, który w tym tygodniu zgłosił potencjalne zagrożenie pożarami akumulatorów w swoich ciężarówkach. Grupa Volvo wycofa bowiem 172 pojazdy Volvo VNR Electric oraz dziewięć pojazdów Mack LR Electric zasilanych bateriami elektrycznymi. Dotyczy to pojazdów z lat 2019-2023.

Zaskakujące przyczyny pożarów samochodów

Na początku Nikola zasugerowała, że pożar w jednym z jej pojazdów w Phoenix był wynikiem celowego działania. W wyniku pożaru, który miał miejsce 23 czerwca, spłonęła jedna ciężarówka, a cztery inne pojazdy zostały uszkodzone. Wewnętrzne śledztwo przeprowadzone we współpracy z konsultantem ds. bezpieczeństwa, firmą Exponent, wykazało, że problemem była wyciekająca ciecz chłodząca wewnątrz jednego z akumulatorów.

Jak informuje portal FreightWaves, kolejny incydent miał miejsce w sierpniu i dotyczył pożaru jednego z akumulatorów w ciężarówce do walidacji inżynieryjnej na terenie fabryki Nikoli w Coolidge w stanie Arizona. Firma opisała ten pożar jako niewielki incydent termiczny. Nikt nie ucierpiał w wyniku pożarów ani w Phoenix, ani w Coolidge.

Nikola poinformowała, że przygotowuje dokumenty dotyczące wycofania, które złoży do National Highway Traffic Safety Administration. Firmy mają pięć dni od odkrycia wady bezpieczeństwa, aby zgłosić ją agencji.

Już na początku stwierdziliśmy, że po zakończeniu naszych dochodzeń dostarczymy aktualizację, i będziemy kontynuować nasze działania w miarę zdobywania kolejnych informacji – powiedział dyrektor generalny State Girsky w komunikacie prasowym.

Czytaj też: USA liderem eksportu surowców energetycznych na świecie!

Zalecenia firmy dotyczące bezpieczeństwa

Nikola oświadczyła, że ciężarówki mogą pozostać w eksploatacji, jednak zaleca klientom i dealerom przełączenie głównego wyłącznika baterii w stan włączony, aby umożliwić monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym oraz działanie systemów bezpieczeństwa.

Czytaj też: Nikola planuje zwolnienia. Firma chce zaoszczędzić na ludziach

Jak informuje portal FreightWaves, w 2014 roku General Motors wykorzystało swoją usługę OnStar do zdalnego monitorowania ciężarówek z silnikiem benzynowym w celu wykrycia awarii oprogramowania, która mogła spowodować przegrzanie się ciężarówek. Producent samochodów ostatecznie wycofał 370 000 ciężarówek po wystąpieniu ośmiu pożarów.

Nikola również zaleciła klientom rozważenie parkowania ciężarówek na zewnątrz, aby umożliwić aktualizacje zdalne i lepsze połączenie z systemem monitorowania floty o nazwie Fleet Command, będącym własnym systemem Nikoli. Parkowanie na zewnątrz jest często rekomendowane w przypadku wycofania pojazdów z powodu ryzyka pożaru, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się ewentualnego ognia na pobliskie konstrukcje.

Pojazdy elektryczne nie były przyczyną pożaru na Fremantle Highway?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button