DrogowyTransport

MAN inwestuje w autonomiczne ciężarówki. Zawiązano ważne partnerstwo

Producent nawiązał nowe partnerstwo z firmą Plus, specjalistą od systemów automatycznego prowadzenia

MAN znów inwestuje w autonomiczne ciężarówki i rozwój transportu bez kierowcy między hubami logistycznymi. Producent nawiązał nowe partnerstwo z firmą Plus, specjalistą od systemów automatycznego prowadzenia. Partnerstwo jest częścią ogólnego współdziałania między grupą TRATON a Plus, którego celem jest przyspieszenie wykorzystania autonomicznych ciężarówek w logistyce.

MAN chce wprowadzić autonomiczne ciężarówki

MAN Truck & Bus już od jakiegoś czasu inwestuje w autonomiczne ciężarówki, mające kursować między punktami dystrybucji. Aby jeszcze mocniej intensyfikować rozwój w kierunku praktycznych zastosowań logistycznych, producent nawiązał współpracę z amerykańskim specjalistą od systemów automatycznego prowadzenia, firmą Plus. Jest to część ogólnego partnerstwa rozwojowego dla autonomii jazdy między macierzystą firmą TRATON, a firmą Plus, które obejmuje również inne marki grupy TRATON.

W rozwoju ciężarówek autonomicznych, partnerstwa projektowe z użytkownikami logistyki, operatorami infrastruktury i specjalistami technicznymi są niezbędne. Zyskaliśmy sprawdzonego specjalistę w dziedzinie systemów automatycznego prowadzenia w zastosowaniach pojazdów użytkowych. Celem jest coraz większe zintegrowanie systemu jazdy bez kierowcy z praktycznymi projektami w transporcie między punktami dystrybucji, co przyspieszy wprowadzenie autonomicznych systemów prowadzenia do produkcji seryjnej – mówi Lukas Walter, dyrektor sprzedaży ciężarówek w MAN Truck & Bus SE.

Czytaj też: MAN automatyzuje zakład w Norymberdze. Roboty już działają

Celem nowego partnerstwa jest praktyczne wykorzystanie w transporcie między punktami dystrybucji. Jazda bez kierowcy między hubami logistycznymi ma potencjał zmniejszenia wypadków spowodowanych zmęczeniem, złagodzenia problemów braków kierowców i optymalizacji procesów transportowych.

Jesteśmy podekscytowani wykorzystaniem naszego wiodącego na rynku oprogramowania do jazdy autonomicznej oraz doświadczenia, aby przyspieszyć globalną komercjalizację ciężarówek autonomicznych. Dzięki naszej wiedzy wprowadzimy na rynek bezpieczniejsze, bardziej efektywne i bardziej zrównoważone rozwiązania transportowe. To zmieni sposób przewozu ładunków – dodaje Shawn Kerrigan, COO i współzałożyciel firmy Plus.

Czytaj też: Gigant z Tajwanu opóźnia budowę fabryki czipów w USA. Chce zachęt od państwa

Autonomia w motoryzacji

MAN od wielu lat rozwija jazdę autonomiczną poprzez różne projekty badawcze i rozwojowe. Od 2018 do 2020 roku MAN opracował i przetestował autonomiczne ciężarówki w obsłudze kontenerów na terenie Portu w Hamburgu w ramach wspólnego projektu badawczo-rozwojowego z Hamburger Hafen und Logistik AG. 

Z kolei od 2019 do 2023 roku, w ramach projektu ANITA, we współpracy z partnerami Deutsche Bahn, Hochschule Fresenius, Uniwersytetem Wiedeńskim oraz Götting KG producent skupiał się na kompleksowej cyfrowej integracji ciężarówki autonomicznej w procesie logistycznym obsługi kontenerów.

Od 2022 roku MAN współpracuje z dwunastoma różnymi partnerami w projekcie ATLAS-L4, mającym na celu opracowanie ciężarówki autonomicznej do użytku w transporcie autostradowym między punktami dystrybucji.

Projekt ten ma duże znaczenie dla ustawy o autonomii jazdy, przyjętej w Niemczech w 2021 roku, która już obecnie umożliwia jazdę bez kierowcy na określonych trasach przy nadzorze technicznym. Planowane są praktyczne jazdy testowe prototypu z kierowcą.

Polacy nie gęsi i swoje osiągnięcia mają! Polscy inżynierowie pracują nad potężną ładowarką dla ciężarówek

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button