DrogowyTransport

Escalate zbuduje elektryczne ciężarówki z regulowaną temperaturą

Ostatnio Electra zdobyła finansowanie w ramach programu Horizon Europe 2022

Europejskie konsorcjum o nazwie Escalate, składające się z 37 członków z 13 różnych krajów europejskich, pracuje nad opracowaniem i budową kilku pilotowych elektrycznych pojazdów. Firma planuje opracować w ciągu trzech kolejnych lat elektryczne ciężarówki z regulowaną temperaturą.

Powstaną elektryczne ciężarówki z regulowaną temperaturą

Horizon Europe to program finansowania UE, który przyznaje dotacje projektom badawczym i innowacyjnym, mającym na celu rozwiązanie problemów takich jak zmiany klimatyczne. W ciągu kolejnych trzech lat Escalate planuje zbudować pięć pojazdów w ramach projektu o wartości 19 milionów euro. Jednym z tych pilotowych pojazdów jest pojazd budowany przez brytyjskiego producenta komercyjnych pojazdów z siedzibą w Blackburn, Electra.

Jak informuje portal Logistics Manager, ostatnio Electra zdobyła finansowanie w ramach programu Horizon Europe 2022, aby zbudować „40-tonowy, naczepowy pojazd elektryczny z akumulatorem (BEV) zdolny do pokonania 800 km na jednym ładowaniu”. Firma z hrabstwa Lancashire zapowiada, że wykorzysta podwozie jednego ze swoich istniejących modeli, eStar LEM27-350, jako punkt wyjścia do budowy nowego samochodu ciężarowego, który będzie wyposażony w naczepę, „energooszczędne” systemy chłodzenia i lekkie panele słoneczne (jak pokazano na poniższym obrazku).

Czytaj też: Pierwszy brytyjski samochód ciężarowy z napędem wodorowym

Pojazdy elektryczne na Wyspach

Dodatkowo, technologia cyfrowych bliźniaków zostanie wykorzystana do „przyspieszenia procesu testowania i weryfikacji”. Cyfrowe bliźniaki są coraz częściej wykorzystywane przez wiodące firmy, takie jak Mercedes-Benz, do przeprowadzania symulacji i monitorowania efektywności operacyjnej. Po zbudowaniu, pilotowe elektryczne ciężarówki Electry zostaną zademonstrowane w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Jesteśmy bardzo podekscytowani uczestnictwem w tym projekcie i współpracą z wieloma nowymi firmami. Rewolucyjna technologia, którą wprowadzą do pojazdu, ukształtuje nowy rozdział w historii Electra. Jesteśmy niezwykle zainteresowani prezentacją naszych wiodących możliwości w projektowaniu i integracji komponentów do ciężarówek długodystansowych. Ten projekt będzie doskonałą platformą do demonstrowania naszych umiejętności i doświadczenia w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań napędowych o zerowych emisjach – mówi Ben Smith, dyrektor zarządzający Electra Commercial Vehicles.

Jak donosi Logistics Manager, pojazdy elektryczne z akumulatorem stanowiły tylko 0,2% ciężarówek i 0,9% lekkich pojazdów użytkowych (LCV), które były zarejestrowane do użytku na drogach w Wielkiej Brytanii w III kwartale 2022 roku. Według danych z Department for Transport (DfT) i Driver and Vehicle Licensing Agency (DVLA), ciężkie pojazdy towarowe (HGVs) okazały się większym wyzwaniem pod względem elektryfikacji w porównaniu do samochodów.

Electra

Czytaj też: Magazyny energii elektrycznej, czyli w pogoni za stabilnością

Opinie Polaków o elektrykach? Niszowe gadżety dla snobów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button