MorskiTransport

Sojusz trzech firm opracuje kontenerowiec zasilany wiatrem

Ogólna długość statku wynosi 197 metrów, a szerokość 32 metry

Louis Dreyfus Armateurs (LDA), VPLP Design (VPLP) i Alwena Shipping (Alwena) podpisały Memorandum o Porozumieniu (MoU), którego celem jest stworzenie sojuszu zajmującego się rozwojem kontenerowca zasilanego/wspomaganego przez wiatr. Kontenerowiec zasilany wiatrem oparty jest na koncepcji Trade Wings 2 500 dla małych kontenerowców o pojemności 2 500 TEU.

Powstanie kontenerowiec zasilany wiatrem

Louis Dreyfus Armateurs (LDA), VPLP Design (VPLP) i Alwena Shipping (Alwena) podpisały memorandum, którego celem jest stworzenie sojuszu zajmującego się rozwojem kontenerowca zasilanego/wspomaganego przez wiatr. Jak informuje portal Offshore Energy, statek został zaprojektowany z hybrydowym systemem napędowym, który integruje sześć skrzydłowych żagli wraz z układem spalinowo-elektrycznym.

Kontenerowiec zasilany wiatrem jest również wyposażony w możliwość korzystania z czystszych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG) lub metanol, co ogranicza jego wpływ na środowisko. Ogólna długość statku wynosi 197 metrów, a szerokość 32 metry. Statek ma nośność 32 500 ton, co czyni go idealnym do operacji żeglugowych na krótkich trasach w Europie, Ameryce Środkowej, na Karaibach i w Chinach.

Cieszymy się, że nasza praca nad kontenerowcem Trade Wings 2 500 TEU, finansowana własnymi środkami, wówczas rozwijana również we współpracy z naszym partnerem SDARI w Szanghaju, ponownie zyskuje rozgłos dzięki LDFS – powiedział Ludovic Gérard z Alwena Shipping.

Louis Dreyfus Armateurs

Czytaj też: Żegluga wraca do korzeni? ONE inwestuje w napęd wiatrowy

Napęd wiatrowy przyszłością transportu?

Twórcy twierdzą, że system Trade Wings 2 500 będzie dostosowywany do konkretnych wymagań klientów, jednocześnie nadając się do handlu transatlantyckiego. Jak informuje portal Offshore Energy, wstępny projekt otrzymał zgodę od towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas.

Porównując typowy rejs transatlantycki do konwencjonalnego projektu kontenerowca z silnikiem 2-suwowym, pojedynczym wałem i brakiem żagli skrzydłowych, producent przekonuje, że Trade Wings 2 500 pozwala na średnie oszczędności emisji CO2 o 35%, utrzymując przy tym taką samą prędkość statku. Partnerstwo stwierdziło, że ta koncepcja otwiera drogę do rozwoju kontenerowców o niskiej emisji i wprowadzenia systemów napędu wiatrowego oraz alternatywnych paliw.

Kontynuujemy prace nad rozwojem, aby sprostać oczekiwaniom LDFS i oczekujemy, że wkrótce pojawią się konkretne projekty – dodał Simon Watin z VPLP Design.

Czytaj też: Eksport Chin rośnie. Czy to oznacza powrót Azjatyckiego Smoka?

Maersk zwodował pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button