KolejowyTransport

Czesi przejęli jeszcze dwa Vectrony. Kolejne w przyszłym roku

Otrzymane w listopadzie lokomotywy można zobaczyć na czele pociągów Western Express, Krušnohor i Slovácký Express

Koleje Czeskie odebrały od firmy leasingowej RSL kolejne lokomotywy Siemens Vectron. Maszyny (193.572 i 193.573) natychmiast weszły do eksploatacji. W roku 2024 firma RSL dostarczy kolejom czeskim kolejne 22 lokomotywy Vectron.

Koleje Czeskie otrzymają kolejne lokomotywy Vectron

W tym roku Koleje Czeskie odebrały od RSL już dziesięć lokomotyw Vectron, a dostawa ostatnich dwóch z tegorocznej serii jest zaplanowana na grudzień. W roku 2024 firma RSL dostarczy kolejom kolejne 22 lokomotywy Vectron, co wypełni ramowy kontrakt na wynajem 50 maszyn.

Otrzymane w listopadzie lokomotywy można zobaczyć na czele pociągów Western Express, Krušnohor i Slovácký Express, czyli na trasach Praga – Pilzno – Cheb, Cheb – Ústí nad Labem i Praga – Pardubice – Olomouc – Staré Město u Uherského Hradiště.

Czytaj też: Akiem zamawia kolejne lokomotywy Vectron. To już 100 pojazdów!

Lokomotywy Siemens Vectron osiągają maksymalną prędkość 200 km/h i mają moc 6,4 MW. Są przeznaczone do eksploatacji na trasach o układzie trakcyjnym 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC i 15 kV 16,7 Hz AC. Wyposażone są w system zabezpieczeń pociągu ETCS i radiokomunikację GSM-R. Koleje Czeskie eksploatują je na krajowych trasach oraz na połączeniach do Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier.

Jak informuje portal Zdopravy, oprócz lokomotyw wynajętych od firm leasingowych ELL (10 sztuk) i RSL (50 sztuk), Koleje Czeskie posiada jedną własną lokomotywę, a kolejne 50 lokomotyw w wersji o prędkości 230 km/h zamówiły od firmy Siemens.

Największy przewoźnik towarowy też kupi Vectrony

Trwa również transformacja floty lokomotyw ČD Cargo. Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy zamówił w firmie Siemens Mobility dziesięć nowych elektrycznych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS. Dostawa planowana jest na drugą połowę 2024 roku. To wynik konkursu ogłoszonego w kwietniu tego roku.

Czytaj też: Dług publiczny Czech rośnie i już niemal dogonił ten w Polsce

Lokomotywy będą miały maksymalną prędkość 160 km/h i posłużą do dalszej ekspansji przewoźnika za granicą. Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy pozyska wersję lokomotywy A54.

Od dawna mamy dobre doświadczenia z lokomotywami Siemens Vectron na czele naszych pociągów. Ich zakup umożliwił nam realizację jednego z czterech strategicznych filarów ČD Cargo, jakim jest ekspansja zagraniczna. Chcemy wykorzystać nowe lokomotywy do przewozu pociągów w kolejnych krajach o ciekawym potencjale – Holandii i Belgii – powiedział Tomáš Tóth, prezes zarządu ČD Cargo.

Koleje Czeskie kupują kolejne wagony. Mają sprawdzoną markę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button