LotniczyTransport

Airbus dostarczył kolejny samolot. Trafił na… Grenlandię

Air Greenland stanie się trzecim operatorem Airbusa A330-800

Grenlandzkie linie lotnicze Air Greenland otrzymały nowy samolot Airbus A330-800. Maszyna zastąpi swojego starszego poprzednika, Airbusa A330-200, i będzie obsługiwać połączenia między Grenlandią a Kopenhagą.

Grenlandzkie linie lotnicze kupiły samolot Airbus

Grenlandzkie linie lotnicze Air Greenland odebrały nowy samolot Airbus A330-800, mniejszą wersję zmodernizowanej serii A330neo. Linia zamówiła tylko jedną maszynę, która zastąpi starszego A330-200, głównie na trasie między wyspą a Kopenhagą. Później linia planuje wdrożyć nowy samolot na trasach do innych europejskich miast, a także do Ameryki Północnej.

A330neo to wersja nowej generacji popularnego samolotu szerokokadłubowego A330. Maszyna ma pojemność 305 pasażerów w dwóch klasach. Klasa ekonomiczna może pomieścić 263 pasażerów, natomiast klasa premium ma 42 miejsca. Nowy A330neo posiada kabinę o nazwie Airspace, która zapewnia więcej miejsca dla pasażerów i większe przestrzenie bagażowe. Standardem jest również system rozrywki pokładowej, nowe oświetlenie i pełna łączność.

Airbus zapewni serwis oraz części zamienne. W tym celu linia lotnicza zawarła z producentem umowę Flight Hour Services (FHS). FHS, oparty na modelu gospodarki obiegowej i redukcji śladu węglowego, oferuje bardziej zrównoważony rozwój w całym cyklu życia samolotu. Obecnie w ramach Airbus FHS zakontraktowanych jest ponad 1200 samolotów na całym świecie.

Czytaj też: Pierwszy chiński samolot C919. Konkurencja dla Airbus i Boeing?

Air Greenland jest trzecim operatorem Airbusa A330-800

Samolot o pseudonimie Tuukkaq skierował się z europejskiego zakładu producenta w Tuluzie na grenlandzkie lotnisko Kangerlussuaq International Airport. To właśnie ten port lotniczy posłuży jako główna baza przewoźnika, ponieważ stolica Grenlandii, Nuuk, nie posiada pasa startowego zdolnego do przyjęcia tak dużych samolotów. Obecnie trwają prace nad przedłużeniem pasa, a podobną modernizację przechodzi także lotnisko w popularnej miejscowości turystycznej Ilulissat.

Maszyna ma zasięg ponad 15 tysięcy kilometrów. Silniki Rolls-Royce Trent 7000 pomogą zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO₂ nawet o 25% w porównaniu z poprzednikiem. Na koniec października Airbus miał ponad 1700 zamówień na samoloty z rodziny A330, z czego 275 najnowszych zamówień na A330neo zostało złożonych u 24 klientów. Najmniejszy A330-800 cieszył się najmniejszym zainteresowaniem, a producent ma zaledwie jedenaście zamówień na ten samolot. Linie Air Greenland staną się jego trzecim operatorem.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Airbus dostarczył kolejne samoloty. Maszyny trafią na Łotwę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button