Info z rynkuKolejowyTransport

Europejski sektor transportu apeluje o pieniądze. UE wysłucha branży?

Rozbudowany instrument CEF może przyczynić się do ukończenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej

Koalicja ponad 40 europejskich stowarzyszeń transportowych domaga się od UE dodatkowych pieniędzy na europejski sektor transportu. Europejskie Stowarzyszenie Frachtu Kolejowego (ERFA) twierdzi, że inwestycje są niezbędne, aby osiągnąć cele klimatyczne i odpornościowe oraz chronić suwerenność łańcucha dostaw.

Europejski sektor transportu potrzebuje dodatkowych środków

ERFA wskazuje na Instrument „Łącząc Europę” (CEF), który miałby ułatwić dodatkowe inwestycje. Koalicja twierdzi, że CEF będzie kluczowy w osiągnięciu wzrostu o 50 procent wolumenu frachtu kolejowego do 2030 roku oraz podwojeniu wolumenu do 2050 roku, co jest zgodne z celami określonymi w Strategii Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności UE.

Czytaj też: Największy producent pociągów świata przestraszył się unijnej kontroli!

Europejski sektor transportu ma strategiczne znaczenie w reagowaniu na wyzwania środowiskowe, geostrategiczne i pojemnościowe Europy. Tylko z silnym transportem Europa będzie w stanie osiągnąć cele klimatyczne i odpornościowe oraz chronić suwerenność łańcucha dostaw – przekonuje koalicja.

CEF pomoże?

Organizacja zamierza wręczyć przedstawicielom UE ulotkę dotyczącą kampanii. W ulotce koalicja argumentuje, że inwestycje w sektor transportowy są konieczne, aby zrealizować ambicje UE. Podkreśla znaczenie transportu w umożliwianiu wewnętrznego rynku europejskiego, jego strategiczne znaczenie w obliczu napięć geopolitycznych i zmian klimatycznych oraz jego potencjał w poprawie konkurencyjności UE i tworzeniu miejsc pracy.

Czytaj też: Europa potrzebuje zmiany polityki gospodarczej. Inaczej zostanie wasalem mocarstw

Według EFRA, rozbudowany instrument CEF może przyczynić się do ukończenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej, rozwiązania problemu wąskich gardeł i rozszerzenia kluczowych parametrów infrastruktury, aby umożliwić obsługę pociągów o długości 740 metrów i nośności osi 22,5 tony. Koalicja twierdzi, że instrument UE już udowodnił swoją skuteczność w finansowaniu użytecznych projektów, a jego rozbudowa powinna być priorytetem.

Polacy blokują granicę? No to Ukraina wybuduje terminal na granicy z Rumunią

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button