Info z rynkuLotniczy

Port Lotniczy Lublin szuka partnera do budowy hangarów

Port Lotniczy Lublin szuka partnera do budowy hangarów. Spółka ogłosiła przetarg na budowę i najem hangarów dla samolotów. Na oferty lotnisko czeka do 7 czerwca.

Na platformie zakupowej portal.smartpzp.pl/lublin.airport ogłoszony został konkurs ofert na najem lotniskowej nieruchomości na cele inwestycyjne. Port Lotniczy Lublin szuka partnera do budowy hangarów, tym samym oferując teren pod inwestycję. Hangary będą przeznaczone do parkowania i obsługi technicznej samolotów General Aviation. Miejsce nadaje się także doskonale na lokalizację ośrodka szkolenia lotniczego. Nieruchomość jest atrakcyjna ze względu na bezpośrednią bliskość płyt postojowych, dróg kołowania oraz drogi technicznej prowadzącej do bramy wjazdowej.

Lotnisko w Lublinie chce być regionalnym hubem cargo

Do zagospodarowania został przeznaczony obszar ok. 57 arów, na którym można usytuować jeden większy lub kilka mniejszych hangarów, całość o wymiarach granicznych 60×20 m i wysokości max. 12 m. Dodatkowo istnieje możliwość budowy zaplecza biurowo-socjalno-magazynowego (kontenery modułowe), którego zabudowa nie jest wliczana w powyższe wymiary.

Szukamy partnera, który wybuduje hangary i poprowadzi tutaj biznes. Obserwując rosnące zainteresowanie posiadaniem własnego samolotu wśród lubelskich przedsiębiorców, liczę na pozytywną reakcję na naszą ofertę. Jestem przekonany, że użytkownicy samolotów General Aviation, którzy do tej pory parkowali swoje samoloty na innych lotniskach, hangarować je będę u nas, niemal pod domem – mówi prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest m.in. posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia działalności związanej z obsługą samolotów klasy B. Najemca będzie zobowiązany do wybudowania i obsługi na własny koszt hangarów na terenie wynajmowanym od Portu Lotniczego Lublin. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spółka Port Lotniczy Lublin, będzie się kierować następującymi kryteriami: biznesplan (uwzględniający wartość planowanych nakładów przeznaczonych pod inwestycję,  posiadanym doświadczeniem w zakresie prowadzenia działalności związanej z obsługą samolotów klasy B,  posiadanym personelem ze wskazaniem doświadczenia i kwalifikacji)  – 50%. Ponadto brana będzie pod uwagę wysokość miesięcznego czynszu najmu – 25% oraz wysokość miesięcznego czynszu obrotowego – 25%.

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka wprowadził rewolucyjny Covid Detector

Inwestycja może zostać uruchomiona w niedługim czasie, ponieważ Port Lotniczy Lublin uzyskał już zgody i opinie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Inspektoratu Sanitarnego.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button