
DB Cargo zaprezentował w Brukseli cyfrowy pociąg towarowy wyposażony w Cyfrowy Automatyczny Zaczep.
DB Cargo przedstawia cyfrowy pociąg towarowy
Dział przewozu towarów niemieckiego przewoźnika kolejowego, DB Cargo, zaprezentował w Brukseli cyfrowy pociąg towarowy wyposażony w Cyfrowy Automatyczny Zaczep.
Pociąg zakończył dwuletni okres testowy. Teraz pierwsi klienci w transporcie kolejowym będą mogli skorzystać z nowej technologii. Nasze wspólne doświadczenia zostaną wykorzystane w produkcji seryjnej – powiedziała dyrektor zarządzająca DB, dr Sigrid Nikutta.
Nikutta kontynuowała, że tylko poprzez digitalizację i automatyzację transportu kolejowego można przesunąć więcej towarów z dróg na tory:
To jest kluczowe działanie. Tylko dzięki zielonym łańcuchom dostaw Europa może osiągnąć swoje cele klimatyczne – wskazała.
Czytaj też: CLIP i Alstom rozwijają transport intermodalny na osi Polska-Francja
Wzmocnienie dla transportu kolejowego
Obecnie na europejskich torach jeździ około pół miliona wagonów towarowych DB. Nadal są one ręcznie łączone. To ma się teraz zmienić, ponieważ wprowadzenie Cyfrowego Automatycznego Zaczepu (DAK) na szeroką skalę ma uczynić ekologiczny transport kolejowy bardziej wydajnym i efektywnym. Kerstin Maria Rippel, dyrektor generalny Stowarzyszenia Gospodarczego Stal wyjaśniła:
Ponad połowa przewozów przemysłu stalowego odbywa się drogą kolejową. Zarówno dla zaopatrzenia w surowce, jak i dla wysyłki gotowych wyrobów stalowych, nasze przedsiębiorstwa potrzebują efektywnej logistyki. Cyfrowy Automatyczny Zaczep może stać się prawdziwym wzmocnieniem dla transportu kolejowego – i tym samym ważnym elementem dla wydajnych, ekologicznych łańcuchów dostaw.
Czytaj też: Niemiecki przemysł odbija. Ale wysokie stopy będą hamować ożywienie
DB angażuje się wspólnie z innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi i innymi uczestnikami przemysłu kolejowego w rozwój i wprowadzenie DAK na skalę europejską. Finansowanie Cyfrowego Zaczepu jako nowego standardu systemowego jest istotnym obszarem w kwestii wzmacniania klimatycznie neutralnych łańcuchów dostaw.
DB Cargo obsługuje tygodniowo około 20 000 pociągów towarowych w 17 państwach UE. Pracownicy DB muszą codziennie ręcznie zawieszać ciężkie, ważące 30 kilogramów zaczepy na hakach wagonów. Nowy system nie tylko ułatwi pracę, ale także zwiększy przepustowość. Pociągi towarowe, których prędkość do tej pory była ograniczona do 120 kilometrów na godzinę, będą mogły dostosować się do tempa ruchu pasażerskiego.
Nowy Jedwabny Szlak: Chiny uruchamiają nowy pociąg towarowy z Sinciang