
Pierwsi pasażerowie skorzystali ze świeżo wyremontowanego dworca kolejowego w Zakopanem zaledwie w grudniu ubiegłego roku. Teraz, po niecałych trzech miesiącach peron w Zakopanem po prostu… zapadł się. Film przedstawiający zapadlisko opublikował Tygodnik Podhalański. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowana jest ze środków unijnych.
Peron w Zakopanem… zapadł się
Na profilu społecznościowym Tygodnika Podhalańskiego pojawił się film przedstawiający aktualny stan świeżo wyremontowanego Dworca PKP w Zakopanem. Z materiału wynika, że oddany do użytku niecałe trzy miesiące wcześniej peron w Zakopanem po prostu… zapadł się. Film przedstawiający zapadlisko opublikował Tygodnik Podhalański. Ciągnące się wzdłuż jednego z peronów zapadlisko jest owinięte taśmą zabezpieczającą. PKP przekazała Tygodnikowi Podhalańskiemu, że poprawki peronu w Zakopanem nastąpią na wiosnę.
Perony nowo wyremontowanej stacji w Zakopanem
Czuć górski klimat pic.twitter.com/LKdax1Z0MV
— Państwo na Trytytki (@PanstwoTrytytki) March 3, 2024
Remont budynku dworca oraz linii kolejowej do Zakopanego trwał kilka lat i zakończył się dopiero w grudniu ubiegłego roku. Ruch na trasie kolejowej dostępny był tylko w wakacje i ferie zimowe, a w pozostałe dni podróżni zmuszeni byli korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. W tym czasie wyremontowane zostały budynek stacji oraz torowiska na odcinku od Zakopanego do Chabówki.
Czytaj też: No to Intercity poszalało w ferie! Zakopane znów zrobiło furorę
Remont trwał kilka lat
Remont dworca w Zakopanem przebiegał etapami. Najpierw prace skupiły się na wyremontowaniu samych budynków, w których oprócz pomieszczeń dworcowych znalazła się Stacja Kultura wraz z Informacją Turystyczną i siedzibą straży miejskiej. Z kolei na piętrze powstała Miejska Biblioteka Publiczna – Mediateka. Później oddano do użytku dworzec autobusowy trzypoziomowy parking, który wraz z dworcem kolejowym tworzy centrum komunikacyjne.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Dworzec w Zakopanem bardzo się zmienił. Zakopiańskie torowisko zostało obniżone o blisko metr, czyli na wysokość peronów, co z kolei miało ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zamontowano nowe zadaszenie oraz wiaty przystankowe z ławeczkami. Modernizacja dworca kolejowego w Zakopanem jest częścią projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na te prace PKP PLK przeznaczyło przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Znajdziesz nas w Google NewsFaustyna wywierciła drugi tunel w Łodzi! Zostały jeszcze dwa