Włochy rozbudowują ważny odcinek kolejowy między Prato, leżącym na północny zachód od Florencji, a Bolonią. Leżące na trasie tunele są poszerzane, aby umożliwić transport naczep samochodowych oraz tzw. kontenerów High Cube o wysokości 2896 milimetrów.
Włochy rozbudowują odcinek kolejowy na północy
Włoski operator infrastruktury kolejowej, Rete Ferroviaria Italiana (RFI), modernizuje odcinek kolejowy będący częścią transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T), który stanowi połączenie Skandynawii z Morzem Śródziemnym. Prace modernizacyjne, które będą trwały do końca jesieni, skupiają się głównie na 31-kilometrowym odcinku pomiędzy miejscowościami Pianoro i San Benedetto Val di Sambro, leżącymi na południe od Bolonii. Jak informuje portal IHO, prawie połowa tego odcinka, czyli trzynaście kilometrów, przebiega przez tunele – łącznie siedemnaście – które obecnie są rozbudowywane. Najdłuższy z tuneli ma siedem kilometrów długości.
RFI zaplanowało rozpoczęcie prac latem, aby minimalizować zakłócenia, ponieważ wtedy też kończy się okres nauki, a w wielu firmach rozpoczyna się okres urlopowy. W okresie od 11 czerwca do 13 listopada linia będzie częściowo zamknięta, a pociągi towarowe zostaną przekierowane na alternatywne trasy. W pierwszej fazie, trwającej do 11 sierpnia, żaden pociąg nie będzie kursował między Pianoro a Vernio, a na odcinku Vernio – San Benedetto Val di Sambro ruch będzie odbywał się jedynie między godziną piątą rano a dziewiątą, oraz między czwartą po południu a dziesiątą wieczorem.
Czytaj też: Kolejny tunel pod Baranią Górą przebity! Obwodnica coraz bliżej
Bardzo ważna trasa
Jak informuje portal IHO, od 12 sierpnia do 3 września pociągi zostaną wyłączone z odcinka Pianoro-Prato, a od 4 września do 10 września z odcinka Pianoro-Vernio. Natomiast od 11 września do 12 listopada w dni robocze ruch między Bolonią a San Benedetto Val di Sambro będzie zawieszony w godzinach przedpołudniowych i popołudniowych. Według RFI do jesieni należy się również spodziewać czasowych przerw w ruchu w pięć weekendów: 23-24 września, 7-8 października, 14-15 października, 21-22 października oraz 11-12 listopada, od soboty od 9:30 do niedzieli do 16:30.
Odcinek kolejowy stanowi istotną część transeuropejskiego korytarza transportowego, który łączy Skandynawię z Morzem Śródziemnym, łącząc Bolonię z portem morskim Livorno na zachodnim wybrzeżu kraju, będąc jednym z końcowych punktów jednej z odnóg korytarza. Kolejowy ruch towarowy w porcie znacznie wzrósł w ubiegłym roku, dlatego od kwietnia instytucja pracuje nad jeszcze bardziej bezproblemową współpracą z terminalami kolejowymi Interporto Toscano Amerigo Vespucci, położonymi na północny wschód od Livorno.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Znajdziesz nas w Google NewsKolejne miliardy euro na europejski transport. Polska też dostanie!