Firma Iveco rozszerza ważne sojusze w kwestii pojazdów elektrycznych. Wspólnie z Hyundaiem firma przygotuje specjalną platformę, za pomocą której Iveco będzie sprzedawać swoje elektryczne ciężarówki w Europie. Drugie partnerstwo to współpraca z firmą Basf dotycząca recyklingu litowych baterii.
Iveco wyprodukuje z Hyundaiem elektryczne ciężarówki
Iveco rozpoczyna rok z dwoma ważnymi partnerstwami w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Pierwsze z nich to współpraca z południowokoreańskim Hyundaiem nad platformą przeznaczoną dla elektrycznych pojazdów dostawczych o masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony. Iveco wykorzysta globalną platformę eLCV Hyundai do stworzenia modelu dedykowanego dla europejskiego rynku. Obie marki współpracują od marca 2022 roku przy rozwoju pojazdów zasilanych wodorem, w tym eDaily Fcev i miejskiego autobusu e-Way Fcev.
Czytaj też: Eko-flota DPD Polska się rozrasta. Już pół tysiąca elektryków
Jak informuje portal TrasportoEuropa, nowy lekki pojazd będzie zasilany bateriami i będzie miał obniżoną podłogę. Model pod marką Iveco będzie pierwszym, który wykorzysta nową globalną platformę Global eLCV. W ramach współpracy Hyundai będzie produkował i dostarczał kabinowe podwozia pod marką Iveco na rynek europejski, a Grupa Iveco dostosuje i lokalnie będzie dystrybuować elektryczne ciężarówki wyłącznie za pośrednictwem swoich kanałów sprzedaży. Iveco ujawni nowy model podczas targów IAA w Hanowerze, które odbędą się w dniach od 16 do 22 września.
Czytaj też: Niemiecki przemysł leży! Produkcja spada trzeci kwartał z rzędu
Iveco dba o środowisko i inwestuje w recykling baterii
Drugie ważne partnerstwo ogłoszone przez Iveco w styczniu to współpraca z firmą Basf dotycząca recyklingu litowych baterii pojazdów przemysłowych. Umowa wpisuje się w strategię zwaną „4R” – czyli Repair, Renovation, Reuse and Recycling (Naprawa, Renowacja, Ponowne Wykorzystanie i Recykling) – mającą na celu zwiększenie trwałości baterii i zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Basf będzie organizować i zarządzać całym procesem recyklingu baterii w swojej niemieckiej fabryce w Schwarzheide.
Jak informuje portal TrasportoEuropa, umowa obejmuje zbieranie, pakowanie, transport i recykling baterii w różnych krajach europejskich, w tym we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Po zebraniu, Basf mechanicznie przetworzy baterie na masę czarną, z której krytyczne surowce – takie jak nikiel, kobalt i lit – mogą być wydobywane i odzyskiwane do produkcji nowych baterii.
Elektryki podbijają rynki! Volkswagen notuje solidny wzrost dostaw