Port w Nowym Orleanie otrzymał duże wsparcie finansowe od rządu federalnego na nowy międzynarodowy terminal kontenerowy, zdolny obsługiwać ultraduże statki kontenerowe.
Port w Nowym Orleanie otrzymał dotację na terminal kontenerowy
Port w Nowym Orleanie otrzymał dotację federalną w wysokości 226,2 miliona dolarów na nowy międzynarodowy terminal kontenerowy Louisiana International Terminal (LIT) o wartości 1,8 miliarda dolarów. Projekt ten ma na celu uczynienie portu najważniejszą międzynarodową bramą kontenerową w Zatoce Meksykańskiej.
Jesteśmy niezmiernie zaszczyceni otrzymaniem tej przełomowej dotacji, która podkreśla dziesięciolecia analizy lokalizacji i rynku oraz odzwierciedla uznanie naszego projektu na skalę globalną. To nie tylko największa dotacja na rzecz rozwoju gospodarczego w historii Luizjany, ale także największa federalna inwestycja w nowy terminal kontenerowy w historii Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych – powiedziała Brandy Christian, prezes i dyrektor generalna portu, w komunikacie prasowym.
Czytaj też: USA ogłasza ogromny plan logistyczny. To pomysł ludzi Bidena
Jak informuje portal FreightWaves, po ukończeniu projektu w 2028 roku Louisiana International Terminal będzie w stanie obsłużyć rocznie 2 miliony TEU oraz ultraduże statki kontenerowe, które przepływają przez Kanał Panamski.
Projekt jest partnerstwem publiczno-prywatnym między Portem w Nowym Orleanie, firmą Ports America z siedzibą w New Jersey i szwajcarskim oddziałem inwestycyjnym firmy Mediterranean Shipping Co., Terminal Investment Ltd. Partnerstwo już zobowiązało się do wpłacenia 800 milionów dolarów na rzecz LIT.
Today, #PortNOLA Board of Commissioners passed two resolutions to expedite the St. Bernard Transportation Corridor, a long-needed roadway that will connect the new $1.8 billion Louisiana International Terminal. Click the link for the full release: https://t.co/UJWg9q6rnj pic.twitter.com/qeSjOGy73I
— Port of New Orleans (@PortNOLA) January 19, 2024
Nowy projekt zapewni tysiące miejsc pracy
Port w Nowym Orleanie otrzymał również niedawno dotację federalną w wysokości 73,77 miliona dolarów na wsparcie pierwszej fazy budowy projektu. Dodatkowo, legislatorzy Luizjany już przekazali prawie 30 milionów dolarów na koszty wczesnego rozwoju terminala kontenerowego.
Terminal Louisiana International (LIT) ma przyczynić się do utworzenia 18 000 miejsc pracy w Luizjanie, generując także ponad 1 miliard dolarów nowych dochodów podatkowych dla stanu i lokalnych władz do 2050 roku.
Dodatkowa inwestycja wykorzysta szerokie połączenia Portu Nowy Orlean z systemami autostrad, kolejami, drogami wodnymi i węzłami – powiedział kongresman Troy Carter Sr. z Partii Demokratycznej z Luizjany.
Czytaj też: Największe gospodarki świata. W 2024 roku potęga USA pozostanie niezachwiana
Jak informuje portal FreightWaves, Louisiana International Terminal to jeden z dwóch głównych projektów obiektów kontenerowych prowadzonych wzdłuż dolnego odcinka rzeki Mississippi. W zeszłym tygodniu Plaquemines Port Harbor and Terminal District ogłosiło, że podpisało wstępne porozumienie o wartości 500 milionów dolarów z APM Terminals w sprawie budowy własnego obiektu kontenerowego na południe od Portu Nowy Orlean.
Przedstawiciele Plaquemines Port powiedzieli, że pierwsza faza budowy obejmie rozwinięcie obszaru o powierzchni 81 hektarów, który będzie zawierał terminal kontenerowy z rampą na miejscu i nabrzeżem zdolnym do obsługi statków o pojemności 14 000 TEU.
USA zapewnią bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym! Ruszyła specjalna operacja