Volvo Trucks dostarczyło pierwsze elektryczne ciężarówki klientom w Brazylii, Chile i Urugwaju. To pierwsze bezemisyjne samochody ciężarowe Volvo w Ameryce Łacińskiej.
Volvo otrzymało zamówienie na elektryczne ciężarówki do Ameryki Łacińskiej
Firma Volvo Trucks nadal zdobywa nowe rynki i tym razem dostarczyła swoje pierwsze ciężkie elektryczne ciężarówki do Ameryki Łacińskiej. Osiem pojazdów trafiło do klientów w Brazylii, Chile i Urugwaju. Dzięki temu Volvo dostarczyło już elektryki klientom na sześciu kontynentach i w 45 krajach. Brazylię uważa się za ważny rynek dla Volvo Trucks. W 2022 roku firma dostarczyła tam 26 159 ciężarówek.
Wielu przewoźników w Ameryce Łacińskiej ma ambitne plany dotyczące transportu ciężarowego o zerowej emisji. Jesteśmy bardzo dumni i podekscytowani, że zostaliśmy wybrani, aby wesprzeć naszych klientów na początku ich drogi do elektryfikacji floty. Wierzymy, że wkrótce dołączą do nas inni przewoźnicy – mówi Wilson Lirmann, prezes Volvo Trucks Latin America.
Czytaj też: Elektryczne ciężarówki Volvo wożą żywność w Kanadzie
W Brazylii Reiter Log, jedna z największych firm logistycznych, rozpocznie korzystanie z pięciu pojazdów Volvo FM Electric na różnych trasach. Ciężarówki będą wynajmowane za pośrednictwem Volvo Financial Services. W Chile dwie firmy, SQM i El Libertador, rozpoczęły korzystanie z ciężarówek Volvo FH Electric, po jednej dla każdej z firm. W Urugwaju Volvo FM Electric będzie używane przez firmę Bitafal.
Great news! We have now delivered our first heavy electric trucks to customers in Brazil, Chile, and Uruguay. We are proud and excited to be chosen as a partner when our customers start their journey towards fossil-free transport.
Read more: https://t.co/nPDp0gKZ6V pic.twitter.com/8oMaJdaXZA
— Volvo Trucks (@VolvoTrucks) December 20, 2023
Dekarbonizacja branży
Elektryczne wersje Volvo FH i Volvo FM mogą działać przy całkowitej masie 44 ton. Ciężarówki osiągają zasięg do 300 kilometrów po pełnym naładowaniu. Volvo Trucks był pierwszym światowym producentem, który rozpoczął seryjną produkcję ciężarówek elektrycznych w 2019 roku. Obecnie oferuje szeroką gamę pojazdów elektrycznych, które mogą obsługiwać różnorodne zadania transportowe, w tym dystrybucję miejską i obsługę odpadów, transport regionalny i prace budowlane. Volvo Trucks dąży do tego, aby w 2030 roku 50% globalnej sprzedaży nowych ciężarówek Volvo dotyczyło pojazdów elektrycznych.
Czytaj też: Ameryka Łacińska odwraca się od Europy. Szuka lepszych rynków
Dekarbonizacja transportu drogowego towarów to nieodzowny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i ograniczenia wpływu działalności człowieka na zmiany klimatyczne. Transport drogowy, szczególnie ten związany z przewozem towarów, odgrywa istotną rolę w emisji gazów cieplarnianych. W związku z tym, konieczne jest podejmowanie skoordynowanych działań mających na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu tego sektora na środowisko.