Morskie firmy żeglugowe Hapag-Lloyd, Maersk i CMA CGM nawiązały współpracę z firmą Nestle, szwajcarskim producentem żywności i napojów. Celem współpracy jest promowanie bardziej ekologicznego transportu morskiego.
Firmy żeglugowe będą współpracować z Nestle
Firmy żeglugowe nawiązały współpracę z Nestle. W przypadku przewoźnika Hapag-Lloyd, gigant spożywczy skorzysta z niskoemisyjnego rozwiązania transportowego „Ship Green”. W ramach tej współpracy Hapag-Lloyd wykorzysta podczas transportu produktów Nestle biopaliwo oparte na odpadach i pozostałościach zamiast tradycyjnego oleju napędowego.
Czytaj też: Ekologiczne kontenerowce podbijają rynek! Dane nie zostawiają złudzeń!
Jak informuje portal Offshore Energy, dodatkowo Nestle nawiązało współpracę z francuskim potentatem przewozów morskich, CMA CGM. W ramach umowy francuski przewoźnik przy transporcie produktów Nestle skorzysta z biopaliw generujących o 84% mniej emisji dwutlenku węgla, niż w przypadku tradycyjnego paliwa.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia tej umowy z Nestle, jednej z pierwszych tego rodzaju, gdzie przewoźnicy i właściciele ładunków zobowiązują się do dekarbonizacji na światową skalę. Ta inicjatywa dowodzi, że w CMA CGM istnieją już rozwiązania dekarbonizacji dla właścicieli ładunków – skomentowała Christine Cabau Woehrel, Wiceprezes Zarządu ds. Aktywów i Operacji w CMA CGM.
Statki będą korzystać z alternatywnych paliw
Oprócz CMA CGM i Hapag-Lloyd, Nestle będzie również współpracować z duńską firmą przewozową Maersk. Gigant spożywczy zamierza przenieść równowartość połowy swoich globalnych potrzeb przewozowych na alternatywne paliwa o niższych emisjach.
Jak informuje portal Offshore Energy, poprzez przejście na statki towarowe używające paliw pochodzących z odpadów, takich jak zużyty olej kuchenny, firma planuje redukcję rocznych emisji gazów cieplarnianych z przewozów morskich o około 200 tysięcy ton CO2.
Czytaj też: Susza w Ameryce Środkowej ma związek z migracją do USA [BADANIE]
Osiągnięcie neutralności klimatycznej wymaga zmiany wielu aspektów sposobu pozyskiwania, produkcji i dystrybucji naszych produktów. Podpisane przez nas umowy z partnerami ds. przewozów morskich pomogą nam ograniczyć emisje i natychmiastowo zmniejszyć nasz ślad węglowy. Wiemy, że to rozwiązanie tymczasowe, i nadal zachęcamy do rozwoju długoterminowych rozwiązań dekarbonizacyjnych w transporcie i dystrybucji – wyjaśniła Stephanie Hart, Wiceprezes Zarządu ds. Operacji w Nestle.
📣NEWS: @Nestle buys our ECO Delivery solution for 100% of its ocean cargo under #Maersk care 🚢💚
Nestlé aims to reduce their total #emissions by 2030 with 50% and #ECODelivery is an effective solution to help reach this goal.👉Read full press release: https://t.co/9lZFlGFCSt pic.twitter.com/ZQhykQLoxj
— Maersk (@Maersk) December 6, 2023
Podpisane umowy z Hapag-Lloyd, Maersk i CMA CGM obejmują połowę wolumenów przewozowych Nestle w 2023 roku, z opcją przedłużenia umowy na 2024 rok i później. Oznacza to, że firmy przewozowe będą używać alternatywnych paliw do przemieszczania równoważnej ilości ładunku w swoich operacjach w tym roku.
Znajdziesz nas w Google News