
Na stole znajdują się obecnie trzy opcje dla nowego mostu kolejowego między Państwem Środka a krajem Putina. Most kolejowy Chiny-Rosja będzie przebiegał przez rzekę Amur, łącząc chińskie Mohe z rosyjskim Dzhalindą i zapewniając Jakucji bezpośredni dostęp do Chin. Wszystkie trzy opcje przewidują budowę mostu o podwójnym zastosowaniu dla drogi i kolei.
Powstanie nowy most kolejowy Chiny-Rosja
Pierwszy plan zakłada budowę dwóch mostów obok siebie, podczas gdy w przypadku drugiego zakłada się pionowe ułożenie obu mostów. Trzeci plan opiera się na projekcie pojedynczego mostu, po którym mogą przejeżdżać ciężarówki, gdy akurat nie przejeżdża po nim pociąg. Vasily Orlov, gubernator obwodu Amurskiego, ujawnił te informacje kilka dni temu na Harbińskich Międzynarodowych Targach Gospodarczych i Handlowych.
Jak informuje portal RailFreight, wszystkie trzy opcje przewidują budowę mostu o podwójnym zastosowaniu dla drogi i kolei. Aktualnie plany czekają jeszcze na dyskusję chińskich i rosyjskich urzędników rządowych, która ma się odbyć tego lata. Most kolejowy Chiny-Rosja połączyłby chińskie miasto graniczne Mohe z rosyjskim obwodem Amurskim, a potencjalnie mógłby rozszerzyć wpływ na północ aż do Republiki Sacha (Jakucji).
Czytaj też: Nowe mosty kolejowe w Krakowie już gotowe. Dzięki środkom z UE
Most jest bardzo ważny dla regionu
Jakucja to największy region administracyjny Federacji Rosyjskiej, z bogatymi, niezagospodarowanymi zasobami naturalnymi, takimi jak węgiel, gaz ziemny, drewno i ruda żelaza. Obecnie Jakucja i obwód Amurski mają niekompletnie połączenie kolejowe, a linia nie została jeszcze przedłużona do granicy chińskiej. Nowy most kolejowy może potencjalnie zlikwidować tę lukę poprzez nowe połączenie kolejowe i nowe przejście graniczne.
Czytaj też: Produkcja samochodów elektrycznych? Bez Chin może być trudno
Jak informuje portal RailFreight, pod koniec czerwca z Jakucji przetransportowano pierwszą partię skroplonego gazu naftowego do Chin przez graniczne przejście kolejowe w Hunchun. Produkty muszą pokonać objazd, zanim dotrą na chiński rynek – najpierw morzem na Dalekim Wschodzie, a następnie zostaną przeładowane do pociągów w porcie. Nowy most kolejowy mógłby stworzyć bezpośrednie połączenie transportowe między Jakucją a Chinami, skracając trasę transportu aż o 2 000 kilometrów w porównaniu z obecną trasą, co przyspieszyłoby eksport surowców naturalnych do Chin.
Znajdziesz nas w Google NewsKatastrofa mostu w Bihar w Indiach. Runęła budowla za 200 mln dolarów