Info z rynku
Gorące newsy

Katastrofa mostu w Bihar w Indiach. Runęła budowla za 200 mln dolarów

Wstrząsające zawalenie ogromnego, czteropasmowego mostu w Bihar - drugi raz w ciągu roku.

Czteropasmowy most w Bihar, wciąż w budowie, runął jak domek z kart. To drugi taki incydent w ciągu roku, który skłania do zadawania pytań o standardy bezpieczeństwa i jakości w indyjskim sektorze budownictwa. Budowla była warta 1,716 miliarda rupii, czyli około 200 mln dolarów.

Zawalenie mostu nad rzeką Ganges w Indiach. Obyło się bez ofiar

Niedokończony most nad rzeką Ganges w dystrykcie Bhagalpur w Bihar, który miał kosztować 1,716 miliarda rupii, runął w niedzielę. Most, budowany między Sultanganj w Bhagalpur i Aguwani w dystrykcie Khagaria, po raz drugi zawalił się pod ciężarem swojej konstrukcji. Według relacji naocznych świadków, w momencie zawalenia mostu na miejscu pracowało wielu ludzi. Na szczęście, jak dotąd nie zgłoszono żadnych ofiar śmiertelnych.

Czytaj również: Indie wycofują stare tankowce. Chcą dbać o środowisko

Budowę mostu, mającego łączyć dystrykty Sultanganj i Khagaria, rozpoczęto w 2014 roku za kadencji naczelnika Nitisha Kumara. Niestety, struktura mostu zawaliła się już raz w zeszłym roku, pod wpływem silnego wiatru i deszczu. Od początku budowy, termin zakończenia prac był przesuwany aż osiem razy. Zamiast ukarać firmę budowlaną za opóźnienia, rząd kontynuował projekt, dając więcej czasu na zakończenie prac. Most ma duże znaczenie, ponieważ łączy północne i południowe Bihar.

Planowe zniszczenie, czy wręcz przeciwnie?

Według raportu agencji prasowej PTI rząd Bihar twierdzi, że zawalona część mostu została celowo zniszczona, ponieważ eksperci zidentyfikowali wady projektowe w 3,1-kilometrowym moście. W odpowiedzi na krytykę na mediach społecznościowych przedstawiciele lokalnego rządu Tejashwi Yadav oraz Pratyay Amrit zwołali konferencję prasową. Według Yadava:

Pamiętajmy, że część tego mostu zawaliła się 30 kwietnia ubiegłego roku. Następnie poprosiliśmy firmę IIT-Roorkee o przeprowadzenie badań technicznych.

Z kolei według Pratyay Amrit ze wspomnianej firmy budowlanej:

[…] postanowiliśmy nie ryzykować i czekać na ostateczny raport. Więc posunęliśmy się do rozbiórki części mostu. Było to częścią takiego planu prewencyjnego.

Czytaj więcej: Czy Indie utracą status nowego ośrodka produkcyjnego? Przenoszenie produkcji i exodus

W grudniu ubiegłego roku most przeciął się na pół i wpadł do rzeki Burhi Gandak w dystrykcie Begusarai. Nikt nie został ranny w incydencie, ponieważ most nie był jeszcze oficjalnie otwarty dla publiczności z powodu braku drogi dojazdowej.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button