DrogowyTransport

Ciężarówki na słońce? Duvenbeck już rozpoczął testy

Wyniki testów mogą stanowić zachętę do wyposażenia kolejnych pojazdów w maty słoneczne

Wspólnie z Grupą BMW, dostawca usług logistycznych Duvenbeck rozpoczął test dotyczący zastosowania fotowoltaiki do zasilania pojazdów dostawczych. Firma Duvenbeck zamontowała maty słoneczne na górnej części dwóch przyczep ciężarówek. 

Duvenbeck testuje maty słoneczne na naczepach

Firma Duvenbeck zainstalowała na naczepach maty słoneczne dostarczone przez dostawcę technologii solarnych „TRAILAR”. Wygenerowany przez te ogniwa słoneczne prąd płynie do akumulatora, zapewniając energię dla pracy alternatora, który zasila systemy elektryczne pojazdu. Dzięki energii słonecznej alternator potrzebuje mniej paliwa do generowania prądu, co dodatkowo prowadzi do redukcji dwutlenku węgla. Ponadto, dostarczanie energii słonecznej do baterii pojazdu zmniejsza jej obciążenie i wydłuża jej żywotność. Dane dotyczące ilości energii elektrycznej generowanej przez maty słoneczne od „TRAILAR” mogą być odczytywane za pomocą platformy internetowej opartej na technologii telematycznej.

Jak informuje portal Logistik Heute, w ramach testów użyto dwóch zestawów pojazdów składających się z niskopodwoziowych przyczep oraz różnych technologii napędowych producenta samochodów ciężarowych Iveco. Jeden z nich jest napędzany olejem napędowym, a drugi gazem LNG. Duvenbeck wykorzystuje oba zestawy pojazdów do realizacji dostaw typu just-in-time dla Grupy BMW. Codziennie pokonują one tę samą trasę między zakładem BMW w Steyr (Austria), a zakładem produkcyjnym BMW w Regensburgu.

Jako otwarty na technologię partner logistyczny branży motoryzacyjnej, ponosimy współodpowiedzialność za realizację celów klimatycznych. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że będziemy wspierać inicjatywę Grupy BMW mającą na celu minimalizację emisji z transportu w całym łańcuchu dostaw komponentów budowlanych – powiedział Bernd Reining, kierownik floty w firmie Duvenbeck.

Czytaj też: Duvenbeck kupi ciężarówki elektryczne MAN dla Volkswagena

Emisje w transporcie

Ponadto, według Reininga, wyniki testów mogą stanowić zachętę do wyposażenia kolejnych pojazdów w maty słoneczne. Flota firmy Duvenbeck obejmuje 1500 zestawów składających się z ciągnika siodłowego i przyczepy, 3500 przyczep i 1000 nadwozi wymiennych. Stosowane są głównie dla klientów z branży motoryzacyjnej. Emisje w transporcie drogowym towarów są poważnym wyzwaniem dla ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi. Ten sektor jest jednym z głównych źródeł emisji dwutlenku węgla (CO2) i innych substancji szkodliwych dla atmosfery.

Aby ograniczyć negatywne skutki emisji w transporcie drogowym towarów, konieczne są działania mające na celu zwiększenie efektywności energetycznej pojazdów oraz promowanie alternatywnych, bardziej ekologicznych źródeł napędu. Elektryczne pojazdy ciężarowe, wykorzystujące energię elektryczną zamiast paliw kopalnych, stanowią obiecującą alternatywę. Wprowadzenie takich pojazdów na szeroką skalę może znacznie zmniejszyć emisje CO2.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Jak ograniczyć emisje w globalnym transporcie towarów?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button