DrogowyKolejowyTransport

Powstał nowy tunel w Warszawie! Połączy Wolę z Ochotą

Nowe przejście podziemne zostanie poszerzone i wydłużone

Warszawiacy zyskali nowe połączenie między Wolą a Ochotą. Wykonawca świeżo remontowanej stacji Warszawa Zachodnia przebił ścianę pod stacją i połączył nowy tunel z już wybudowaną częścią obiektu w Warszawie. Remont dworca Warszawa Zachodnia to największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych w Stolicy.

Nowy tunel powstaje w Warszawie

Pasażerowie będą mogli korzystać z nowego, rozszerzonego dostępu do wszystkich peronów na stacji Warszawa Zachodnia. Wykonawca dokonał przebicia ściany pod stacją, dzięki czemu powstał nowy tunel w Warszawie, łączący Wolę z Ochotą. Zmodernizowany obiekt będzie więc ułatwieniem nie tylko dla pasażerów, ale także dla mieszkańców, umożliwiając im bardziej efektywne poruszanie się między dwiema dzielnicami Warszawy. Nowe przejście podziemne zostanie poszerzone i wydłużone, co pozwoli na umieszczenie w nim lokali usługowych, restauracji, kas oraz poczekalni.

Na stacji trwają prace nad budową peronów 1, 2 i 3, oraz montażem zadaszenia nad nimi. Po wprowadzeniu zmian w rozkładzie jazdy w czerwcu, podróżni będą mogli korzystać z każdego z peronów. Budowa nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej jest już zakończona, a wewnątrz trwają prace wykończeniowe.

Na obszarze stacji prowadzone są także prace związane z układaniem nowych torów oraz instalacją elementów sieci trakcyjnej. Montowane są również nowoczesne urządzenia do sterowania ruchem kolejowym, które będą ostatecznie zarządzane z lokalnego centrum sterowania znajdującego się w nowym budynku stacji. W ramach prowadzonych prac systemy bezpieczeństwa na stacji są regularnie testowane i sprawdzane.

Czytaj też: Warszawa zlikwiduje ważny przejazd! Czym chcą go zastąpić?

Nowy tunel będzie udogodnieniem dla podróżnych

Z kolei na peronach 4-8, które zostały zainstalowane windy. Przed nadchodzącą Wielkanocą planowane jest uruchomienie windy technicznej od strony Alei Jerozolimskich. Będzie ona dużym udogodnieniem dla podróżnych z dużą ilością bagażu, wózkami dziecięcymi oraz dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się.

Czytaj też: Konsensus Warszawski – nowy model wzrostu dla Polski i Europy

Dostęp do pociągów na stacji Warszawa Zachodnia zostanie ułatwiony dzięki ruchomym schodom, windom, systemowi dynamicznej informacji oraz szerokim przejściom. Łączenie podróży kolejowej z komunikacją miejską będzie jeszcze łatwiejsze. Nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe będą gwarantować bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym.

Wartość projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wynosi około 2 mld zł netto. Zakończenie układania torów i przebudowy peronów zaplanowano na połowę tego roku. Harmonogram realizacji inwestycji i etapy prac zostały uzgodnione z wykonawcą i przewoźnikami. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Będzie nowa linia kolejowa z Krakowa do Myślenic! Część trasy pobiegnie pod ziemią

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button