LotniczyTransport

DHL Express zamawia przerobione frachtowce. Są po prostu tańsze

W ciągu ostatnich kilku lat DHL Express pracowało nad optymalizacją swojej floty

Firma DHL Express zamówiła przerobione samoloty Boeing 777 Freighters od Jetranu. Maszyny były używane wcześniej do transportu pasażerów, ale zostaną przekształcone w samoloty cargo. Przewoźnik spodziewa się otrzymać pierwszy z przekształconych frachtowców już w przyszłym roku. Do końca 2027 roku planuje otrzymać wszystkie dziewięć samolotów 777.

DHL Express zamawia samoloty Boeing 777 przerobione na cargo

To zamówienie DHL Express na nowe samoloty Boeing jest częścią większej inicjatywy zrównoważonego rozwoju linii lotniczej. Jak informuje portal Simple Flying, w ramach tej inicjatywy, linia lotnicza stara się nabyć bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa samoloty, aby zastąpić swoją starzejącą się flotę frachtowców. Takie działania zmniejszą emisję dwutlenku węgla i koszty operacyjne, co pozwoli na uzyskanie większych zysków i dalsze rozszerzenie działalności.

Większość wyprodukowanych samolotów Boeing 777 Freighters została zbudowana do przewożenia pasażerów. Jednak niektóre samoloty pasażerskie czasem unikają emerytury, ponieważ są wybierane do przekształcenia w samoloty cargo. Wybrane samoloty przechodzą kompletny remont wnętrza, w którym wszystko, łącznie z podłogą kabiny, zostaje zrobione od nowa.

Dziewięć samolotów Boeing 777-200LR od Jetranu zostało wybranych do przejścia tej transformacji i stania się przekształconymi samolotami cargo Mammoth-converted-Boeing 777-200LRF. Linia lotnicza oświadczyła, że te samoloty będą idealnie pasować do obecnych i przyszłych operacji cargo. Przekształcone frachtowce dołączą do floty długodystansowych samolotów międzykontynentalnych DHL Express.

Czytaj też: Produkcja Boeing 737 będzie kontynuowana mimo problemów

Samoloty z dużą wydajnością paliwową

W ciągu ostatnich kilku lat DHL Express pracowało nad optymalizacją swojej floty. Zdecydowano się na wymianę przestarzałej floty na nowe, bardziej paliwooszczędne samoloty, takie jak Boeing 777F i Airbus A350F. Choć te nowe samoloty znacznie zmniejszą zużycie paliwa w porównaniu z flotą Boeingów 747, budowa i dostawa wszystkich tych nowych maszyn potrwa kilka lat, dlatego teraz w grę wchodzą przekształcone 777.

Jak informuje portal Simple Flying, 777 mogą zostać bowiem przekształcone i dostarczone dużo wcześniej niż nowe samoloty, które zamówiono bezpośrednio od producentów. Choć te 777 nie są tak paliwooszczędne jak nowe samoloty, wciąż znacznie zwiększają wydajność paliwową w porównaniu z większością istniejących maszyn. Są też znacznie tańsze w zakupie, co prawdopodobnie zrównoważy krótki pozostały czas ich użytkowania. Dla DHL Express przekształcone samoloty stanowią pomost podczas przejścia na nową generację samolotów.

Jesteśmy podekscytowani, że do rodziny DHL Express dołączą przekształcone Mammoth B777-200LRF. Dzięki modernizacji naszej floty międzykontynentalnej możemy jednocześnie poprawić naszą zdolność do zaspokajania rosnącego popytu, poprawić nasz ślad węglowy i dostarczyć najlepszą jakość usług dla naszych klientów. Cieszymy się, że nadal demonstrujemy naszym partnerom i klientom, jak te postępy podnoszą naszą jakość obsługi i zbliżają nas do celów zrównoważonego rozwoju – skomentował Robert Hyslop, Wiceprezes ds. Globalnej Lotnictwa w DHL Express.

Czytaj też: Inflacja w USA najniższa od blisko dwóch lat! Fed zakończy cykl podwyżek stóp procentowych?

Iran: wyrok za zestrzelenie Boeinga 737 lotu PS752 budzi kontrowersje

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button