MorskiTransport

Przewoźnik przerobi swoje kontenerowce na metanolowce

Metanol zyskuje na popularności w kwestii rozwiązań pozwalających na redukcję emisji

CMA CGM planuje przekształcić swoje kontenerowce w metanolowce. Docelowo statki miałyby działać na dwóch rodzajach paliwa, w tym właśnie na metanolu.

CMA CGM przebuduje kontenerowce w metanolowce?

Francuski armator CMA CGM zawarł umowę z Qingdao Beihai Shipbuilding, należącym do China State Shipbuilding Corporation (CSC), by przekształcić swoje kontenerowce w metanolowce. Proces przekształcenia statków ma rozpocząć się w połowie przyszłego roku i obejmie jednostki o pojemności 9 300 TEU, ale w przypadku sukcesu może zostać rozszerzony na nawet 10 większych statków. CMA CGM dołącza do rosnącej liczby firm przewozowych, które zdecydowały się na konwersję swoich statków na napęd metanolowy. Wśród nich są Maersk, COSCO i Hapag-Lloyd, które zdecydowały się na konwersję po wprowadzaniu przez producentów silników nowych rozwiązań umożliwiających korzystanie z bardziej ekologicznego paliwa.

Czytaj też: Metanolowy olbrzym ochrzczony! A w planach kolejne!

Jak informuje portal Marine Link, w ostatnich latach CMA CGM zainwestował znaczne środki w jednostki napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG), ale również zamówił nowe jednostki zasilane metanolem. W 2022 roku CMA CGM zamówił sześć statków o pojemności 15 000 TEU od Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC), a w 2023 roku zamówił dziesięć jednostek o pojemności 13 000 TEU od South Korea’s Hyundai Samho, sześć statków o pojemności 15 000 TEU od Jiangnan Shipyard oraz osiem kontenerowców o pojemności 9 200 TEU od Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS).

Metanol napędem przyszłości?

Według ostatniego raportu DNV, metanol zyskuje na popularności w kwestii rozwiązań pozwalających redukcję emisji. Jak informuje portal Marine Link, w ubiegłym roku zanotowano znaczny wzrost zamówień na statki na metanol, prześcigając nawet statki na LNG. Segment kontenerowców dominował w tym zestawieniu, ale złożono również zamówienia na metanolowe masowce i samochodowce. Jego unikalne właściwości sprawiają, że staje się atrakcyjnym wyborem dla armatorów jednostek pływających, a także dla branży żeglugowej.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Jedną z głównych zalet metanolu jest to, że emituje znacznie mniej zanieczyszczeń atmosferycznych w porównaniu do tradycyjnych paliw, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko morskie. Wprowadzenie metanolu do żeglugi wymaga jednak odpowiedniej infrastruktury, norm i regulacji. Wraz z rosnącym zainteresowaniem ekologicznymi rozwiązaniami, branża morska może znaleźć w metanolu kluczowy element do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska morskiego.

Dekarbonizacja postępuje. Przewoźnik zamawia pierwsze kontenerowce na metanol 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button