KolejowyTransport

Rusza austriacko-niemiecka współpraca! Przewoźnicy usprawnią usługi

ÖBB i DB rozszerzają także współpracę w zakresie usług nocnych

Austriacki przewoźnik kolejowy ÖBB i niemieckie koleje Deutsche Bahn zapowiedziały, że wzmocnią długodystansowe usługi transgraniczne. Zmiany mają nastąpić od grudniowej zmiany rozkładu jazdy, która wchodzi w życie 10 grudnia.

ÖBB Deutsche Bahn rozszerzają usługi transgraniczne

Austriaccy i niemieccy operatorzy prognozują, że do końca 2023 roku liczba pasażerów będzie o około 40% wyższa niż pięć lat temu. Dlatego też ÖBB i Deutsche Bahn wzmocnią swoje kolejowe usługi transgraniczne. Od grudnia, dwa pociągi Intercity Express w każdym kierunku będą łączyć Hamburg i Wiedeń przez Berlin i Norymbergę. DB i ÖBB wprowadzą także codzienny pociąg ICE łączący Berlin i Innsbruck przez Frankfurt i Stuttgart, rozszerzając usługę, która obecnie działa tylko w weekendy.

Jak informuje Railway Gazette, pociągi dalekobieżne będą kursować codziennie co godzinę między Monachium a Salzburgiem od 06.00 do 21.00, a usługi między Innsbruckiem a Monachium będą się odbywać co 2 godziny od 06.40 do 21.40. Obie firmy planują wprowadzić swoje najnowsze składy na trasach międzynarodowych.

Składy ICE 4 firmy DB będą używane na trasie FrankfurtMonachiumSalzburgKlagenfurt od zmiany rozkładu jazdy, podczas gdy najnowsza wersja pociągów Railjet firmy ÖBB, obecnie w produkcji w firmie Siemens Mobility, zostanie wprowadzona na trasach między Monachium a Włochami od kwietnia 2024 roku.

Czytaj też: Giga zamówienie na pociągi bateryjne Stadler! 120 jednostek dla ÖBB

Współpraca przewoźników w zakresie usług nocnych

ÖBB i DB rozszerzają także współpracę w zakresie usług nocnych, które funkcjonują pod marką Nightjet. Od grudnia zintegrowana usługa Nightjet połączy Berlin i Wiedeń z Paryżem i Brukselą, kursując przez Monachium. Pociągi będą początkowo kursować trzy razy w tygodniu, a od jesieni 2024 roku – codziennie.

Jak informuje Railway Gazette, pierwsze z nowej generacji składów Nightjet firmy ÖBB mają wejść do użytku od początku nowego roku. Początkowo zostaną wykorzystane na trasach Hamburg – Wiedeń i Hamburg – Innsbruck, a następnie wprowadzone na inne trasy łączące Niemcy, Austrię i Włochy w roku 2024. Operator podkreślił, że składy pociągów osiągające prędkość 230 km/h zapewnią „nowy poziom komfortu”, w tym indywidualne mini-kabiny w przedziale kuszetki oraz ulepszoną dostępność dla pasażerów z ograniczoną mobilnością.

Trend ku podróżom kolejowym jest nie do zatrzymania. Coraz więcej osób w Niemczech i Austrii korzysta z przyjaznego dla klimatu międzynarodowego transportu kolejowego. Chcemy kontynuować ten wzrost dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i dodatkowym połączeniom. To jest możliwe tylko dzięki wspólnym wysiłkom zaangażowanych kolei. Rozszerzenie międzynarodowego rozkładu jazdy we współpracy z ÖBB jest naszą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie – skomentowała Stefanie Berk, Head of Marketing & Sales w DB Fernverkehr.

Czytaj też: Niemcom pali się grunt pod nogami! Tracą konkurencyjność na rzecz Europy Południowej

Sabine Stock, Członek Zarządu ÖBB ds. Transportu Pasażerskiego, dodała, że do 2030 roku operator chce podwoić liczbę pasażerów korzystających z pociągów Nightjet. Deutsche Bahn odgrywa tutaj istotną rolę, ponieważ wiele tras Nightjet zaczyna się i kończy w Niemczech.

Nowe połączenia z Berlina do Paryża i Brukseli oraz wykorzystanie nowej generacji Nightjetów w Niemczech to silne sygnały, że DB i ÖBB wierzą w pociągi nocne i chcą dostarczać więcej usług – wskazała.

Railjet wciąż w modzie. ÖBB zamawia kolejne pociągi od Stadler

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button