MorskiTransport

Port Zewnętrzny w Gdyni zagrożony? Znowu przesunęli termin

Projekt obejmuje kompleksowy proces, począwszy od zaprojektowania i budowy

Termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni został ponownie przesunięty. Czterech zainteresowanych, w tym dwa konsorcja i dwie firmy, zostało zaproszonych do etapu dialogu. Składanie ofert na Port Zewnętrzny w Gdyni przedłużono do 14 czerwca i dopiero wówczas poznamy uczestników dalszej rywalizacji.

Port Zewnętrzny w Gdyni znów opóźniony

Zgodnie z planami, Port Zewnętrzny w Gdyni ma być swoistym przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego. Projekt obejmuje kompleksowy proces, począwszy od zaprojektowania i budowy, poprzez sfinansowanie, wyposażenie, aż po utrzymanie i eksploatację w ramach umowy dotyczącej „Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego”.

Czytaj też: Ależ inwestycja! Nowy gdański terminal już niemal na półmetku

Postępowanie przetargowe na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego. Zaproszenie do składania ofert przekazano do uczestników postępowania w lipcu 2023 r. – z pierwotnym terminem składania ofert wyznaczonym na październik 2023 r. W wyniku wniosków uczestników postępowania wydłużono ten termin do lutego – a obecnie do 14 czerwca 2024 r. – poinformowało portal Trójmiasto, biuro prasowe Portu Gdynia.

Firmy zainteresowane budową portu

Planowana umowa ma obowiązywać przez okres około 36 lat, w tym około 5 lat przeznaczono na etap projektowania i budowy, a następne 31 lat na utrzymanie i operowanie terminalem kontenerowym oraz eksploatację infrastruktury. Pierwsze statki mają zawinąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni na przełomie lat 2028 i 2029. Te założenia zostały przedstawione w lipcu ubiegłego roku wraz z ogłoszeniem zaproszenia do składania ofert. Pierwotnie oczekiwano ofert w październiku ubiegłego roku, później mówiono o lutym 2024 roku, a ostatecznie jednak termin składania ofert został ustalony na czerwiec.

Czytaj też: Technologia wodorowa to przyszłość. ORLEN inwestuje w kadry

Jak informują trójmiejskie media, w gronie zainteresowanych budową firm są dwie spółki i dwa konsorcja:

  • Konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS z Paryża oraz Gdynia Terminal Holding SAS,
  • Konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Limited z Londynu,
  • Firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa,
  • Firma International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili.

PKP kończy ważną inwestycję. Usprawniono dostęp do portu w Gdyni

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button