DrogowyTransport
Gorące newsy

W Chinach otwarto najdłuższy podwodny tunel autostradowy na świecie

Nie jest nowością, że Chiny rozwijają się w niesamowitym tempie mimo panującej pandemii COVID-19. Udowadniają to kolejne inwestycje, którymi Państwo Środka zadziwia świat. Dowodem na to jest otwarcie najdłuższego podwodnego tunelu autostradowego, którego budowa trwała 4 lata. Konstrukcja wyposażona jest w najnowsze systemy bezpieczeństwa i technologię.

W Chinach powstał najdłuższy podwodny tunel autostradowy

Nie ma co ukrywać, że najdłuższym podwodnym tunelem na świecie jest Kanał La Manche, który łączy Anglię i Francję koleją. Wszystko dlatego, że jego podwodna część ma 37,9 kilometra długości. Z kolei najdłuższym tunelem autostradowym na świecie jest liczący sobie 14,3 km tunel Ryfast w Norwegii.

Zobacz również: Chiny i inne azjatyckie tygrysy deklasują USA pod kątem robotyki

Jednakże to Tunel Taihu, bo o nim właśnie mowa, piastuje obecnie miano najdłuższego podwodnego tunelu autostradowego, ponieważ jest częścią 43,9-kilometrowej autostrady Changzhou-Wuxi. Inwestycja ta została oddana do użytku 30 grudnia 2021 roku. Wszystko dlatego, że ma 10,79 km, co czyni go dłuższym od podwodnej części tunelu Tokyo Bay Aqua-Line, który mieści się pod Zatoką Tokijską. Tamta budowla ma około 9,6 kilometra długości.

Sam najdłuższy podwodny tunel autostradowy mieści się około 50 kilometrów od Szanghaju pod jeziorem Taihu we wschodniochińskiej prowincji Jiangsu. Jak informuje CNN, jego budowa kosztowała około 9,9 miliarda juanów (czyli około 6,24 mld złotych), co czyni go jedną z najdroższych inwestycji tego typu.

Dwukierunkowy tunel ma sześć pasów ruchu oraz 17,45 metrów szerokości. Do jego budowy zużyto ponad 2 miliony metrów sześciennych betonu.

W najdłuższym podwodnym tunelu autostradowym na świecie zainstalowano najnowszą technologię

To co jest dodatkowo interesujące, to fakt, że w tunelu zamontowano m.in. specjalne kolorowe światła LED. Dlaczego? Otóż konstruktorzy uznali, że dzięki temu zapobiegnie się zmęczeniu przejeżdżających kierowców.

Z kolei jak poinformował serwis Breaking Latest w tunelu zainstalowano moduły wykorzystujące technologię 5G, pozycjonowanie Beidou, śledzenie radarowe wielu celów, wykrywanie spektralne, analizę big data i inne technologie. Dodatkowo zamontowano specjalny system chroniący wizualne zmęczenie, wraz z wykrywaniem zdarzeń drogowych.

Zainstalowano również system wczesnego ostrzegania przed wypadkami oraz inteligentny system oświetlenia bezstopniowego ściemniania i system oszczędzania energii operacji wentylacji tunelu. Wszystko po to, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa podróżnych, jednocześnie stając się wizytówką całego regionu.

Zobacz również: Za wzrost światowego majątku odpowiadają głównie Chiny i USA

Konstrukcja stanowi alternatywną drogę ekspresową dla podróżujących pomiędzy Szanghajem a Nanjing, stolicą Jiangsu. Inwestycja odciąży tym samym miasta położone tuż obok jeziora Taihu i połączy ze sobą drogi ekspresowe w Suzhou, Wuxi i Changzhou.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

4 Komentarze

  1. Tak z tym rozwojem Chin to bym nie przesadzał. Może te 300mln oligarchii się rozwija a reszta to jest potrzebna do roboty i jej się utrudnia zmianę statusu. 8 milionów w Chinach to studenci a 1,4 mld osób to populacja Chin. Czyli wszystko w temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button