Jeszcze tylko rok i Boeing 757 opuści flotę Condor. Linia lotnicza chce wycofać pozostałe dziewięć samolotów z eksploatacji z powodu ich wieku jeszcze przed wygaśnięciem umów leasingowych, co oznacza, że już w przyszłym roku przewoźnik przejdzie na wyłącznie flotę Airbusów.
Linie lotnicze Condor rezygnują z Boeinga
Plan wycofania starych maszyn Boeing 757 był już długo rozważany przez Condor, ale teraz oficjalnie został ogłoszony publicznie. Przewoźnik pożegna się z modelem 757 już w przyszłym roku.
W związku z wiekiem floty samolotów Boeing 757, Condor aktualnie planuje wycofanie tej floty na emeryturę wcześniej niż pierwotnie przewidziano w umowach leasingowych. Według obecnych planów, ostatnie B757 mają przestać być używane już po letnim sezonie 2025 roku – stwierdza linia lotnicza w sprawozdaniu rocznym 2021/2022.
Czytaj też: Turecki przewoźnik też uziemił Boeingi! Przez wyrwane w locie drzwi
Jak informuje portal Aero, dokument ten datowany jest na 26 stycznia 2023 roku i został zatwierdzony przez udziałowców Condora w czerwcu 2023 roku. Jednak dopiero w tym tygodniu sprawozdanie zostało opublikowane w Bundesanzeigerze. Rzeczniczka Condor potwierdziła jednak w rozmowie z portalem Aero, że przewoźnik nie wycofuje się z planów.
Condor Summer 2023 collection #airbus #boeing #Condor #avgeeks pic.twitter.com/aO5MYvigQH
— Eurospot (@cliper31) May 31, 2023
Condor stawia na AIrbusy
Boeing 757 stanowił rdzeń floty Condora aż do początków lat 2000. Przewoźnik korzystał z 20 samolotów 757-200 i 15 757-300, ale obecnie podflota obejmuje tylko dziewięć samolotów 757-300, które mają już średnio 24 lata. Dwa z tych samolotów służą jako rezerwa techniczna dla Condora.
Jak informuje portal Aero, sukcesję już uregulowano. Condor zamówił 13 samolotów Airbus A320neo i 28 A321neo, które zastąpią także starsze A320ceo. W tym i przyszłym roku Condor oczekuje łącznie 14 samolotów z zamówienia.
Czytaj też: Niemiecki przemysł zalicza kolejny dołek! Budownictwo się załamuje
Rok obrotowy 2021/22, nadal zdominowany przez pandemię, zakończył się dla Condora przychodami w wysokości 1,4 miliarda euro, przewiezieniem 6,6 miliona pasażerów i stratą operacyjną w wysokości 321 milionów euro.
W minionym roku obrotowym (do 30 września 2023 r.), za który Condor jeszcze nie opublikował danych, linia lotnicza planowała powrót do zysków. W bieżącym roku obrotowym 2023/2024 Condor celuje w przewiezienie dziewięciu milionów pasażerów i wzrost zysków operacyjnych.
Jeden komentarz