DrogowyTransport

Powstanie nowy węzeł w Myślenicach. Zniknie sygnalizacja na wjeździe

Droga krajowa nr 7 (DK7) jest integralną częścią sieci TEN-T i odgrywa kluczową rolę w krajowym systemie komunikacyjnym

GDDKiA podpisała umowę na realizację projektu budowy nowego węzła drogowego w Myślenicach, przy skrzyżowaniu Zakopianki z ulicą Sobieskiego. W planach jest także wzniesienie kładki dla pieszych w okolicy przystanku Tarnówka. Nowy węzeł drogowy w Myślenicach umożliwi likwidację sygnalizacji świetlnej na wjeździe do miasta.

Wiemy kto zbuduje nowy węzeł w Myślenicach

Rozpoczęcie prac nad nowym węzłem planowane jest na wczesną wiosnę. Pierwsze etapy obejmą przeniesienie infrastruktury energetycznej o niskim i średnim napięciu, sieci teletechnicznej, kanalizacyjnej, wodociągowej i gazowej, które kolidują z inwestycją. Dodatkowo konieczne będzie usunięcie pięciu budynków zlokalizowanych na obszarze budowy. Realizacją inwestycji zajmuje się firma Banimex, a cały proces budowy zajmie 18 miesięcy, uwzględniając przerwy zimowe. Nowy węzeł drogowy w Myślenicach powstanie do końca 2025 roku.

Dzięki realizacji węzła drogowego możliwa będzie likwidacja istniejącej obecnie sygnalizacji świetlnej, regulującej ruch na skrzyżowaniu Zakopianki z ulicą Sobieskiego. Dodatkowo powstaną nowe pasy umożliwiające łatwiejszy wjazd na węzeł oraz na trasę Zakopianki. Na ulicy Sobieskiego zaplanowano utworzenie ronda, które umożliwi skręt na drogę krajową nr 7. Zlikwidowanie sygnalizacji świetlnej oraz umożliwienie bezkolizyjnego włączania się do ruchu na drodze krajowej nr 7 zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo komunikacji.

Czytaj też: Mieszkańcy Małopolski długo czekali na tę nową drogę!

Istotnym elementem inwestycji będzie wzniesienie nowej kładki dla pieszych w okolicach historycznego Cmentarza Żydowskiego. Ta nowa infrastruktura pozwoli na zlikwidowanie istniejącego przejścia, co umożliwi mieszkańcom bezpieczne przekraczanie Zakopianki.

Zakopianka coraz bardziej zapchana

Droga krajowa nr 7 (DK7) jest integralną częścią sieci TEN-T i odgrywa kluczową rolę w krajowym systemie komunikacyjnym. Pełni funkcję trasy zarówno dla ruchu tranzytowego, jak i lokalnego. W okresie 2020-2021, na odcinku między Jawornikiem a Myślenicami, średnia liczba pojazdów przekraczała niemal 47 tysięcy na dobę. Koszt robót wynosi niemal 56 milionów złotych. Projekt jest finansowany ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Konsumpcja w Polsce miała wzrosnąć, ale ponownie spadła

Zakopianka to jednak nie tylko środek transportu, ale także symbol podróży przez jedne z najpiękniejszych obszarów Polski. To trasa, która nie tylko skraca dystanse, ale również oferuje podróżnym niezapomniane doświadczenia przyrodnicze i kulturowe, czyniąc podróż do Zakopanego nieodłącznym elementem przygody górskiej.

Pieniądze z KPO już płyną! Pójdą na polskie drogi!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button