Amazon Prime Air wystartował w Indiach. Podbije rynek?
Gigant e-commerce planuje jeszcze szybciej dostarczać swoje towary za pomocą dwóch frachtowców Boeing 737-800
Amazon uruchomił usługę cargo Prime Air w Indiach. Gigant e-commerce planuje jeszcze szybciej dostarczać swoje towary za pomocą dwóch frachtowców Boeing 737-800, które rozmieści na trasach pomiędzy czterema największymi miastami w Indiach. Do końca tego roku Amazon planuje zwiększyć liczbę swoich dedykowanych frachtowców do sześciu.
Amazon uruchamia Prime Air w Indiach
Dzięki współpracy z przewoźnikiem QuickJet, amerykański gigant Amazon uruchomił swoją dedykowaną usługę cargo Amazon Prime Air w Indiach. Firma nadal będzie korzystała z przestrzeni ładunkowej innych linii lotniczych, ale rozmieści również dwa dedykowane frachtowce Boeing 737-800 od QuickJet na trasach pomiędzy czterema miastami metropolitalnymi – Delhi (DEL), Mumbaj (BOM), Hajdarabad (HYD) i Bengaluru (BLR).
Indie są trzecim rynkiem po USA i Europie, na którym dostępna jest dedykowana usługa cargo firmy Amazon. Flota Amazon Prime Air składa się z około 30 Boeingów 737 i ponad 50 Boeingów 767, a także kilku samolotów ATR do usług cargo. Patrząc na zakres rynku cargo w Indiach, Prime Air prawdopodobnie powiększy swoją flotę w tym kraju do końca tego roku. SpiceJet ma własne ramię cargo o nazwie SpiceXpress, które, w przeciwieństwie do macierzystej linii lotniczej, jest przedsiębiorstwem dochodowym.
Amazon’s love story with #Hyderabad continues to grow 😊
❇️ Home to Amazon’s world’s largest Campus
❇️ AWS Data Centre investment of 4.4 Billion USD (₹ 36,600 Crore)
❇️ Largest Fulfilment Centre in Asia
❇️ Today Amazon Air launched in Hyderabad, first outside US & Europe pic.twitter.com/XhGC462s3T
— KTR (@KTRTRS) January 23, 2023
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Sektor cargo w Indiach kwitnie
Sektor cargo w Indiach wydaje się kwitnąć po pandemii, a na rynek wchodzi także kilku innych graczy. Jeszcze niedawno Indie miały tylko jednego dużego gracza na rynku cargo – Blue Dart, który posiada flotę przerobionych Boeingów 757. Linie IndiGo wprowadziły dwa samoloty Airbus A321P2F (Passenger To Freighter) i planują wprowadzić łącznie cztery. W ubiegłym roku w Indiach pojawił się także najnowszy dedykowany przewoźnik cargo Pradhaan Air Express, który w październiku wykonał swój pierwszy komercyjny lot przy użyciu pierwszego na świecie przerobionego frachtowca Airbus A320.
New :
– Market leader @IndiGo6E gets set to start its dedicated cargo plane service with first plane landing in Delhi finally.
– To compete with @flyspicejet @BlueDart_ @PradhaanAir cargo etc.
– Here are some pics :
— Tarun Shukla (@shukla_tarun) September 29, 2022
Podczas gdy lotniczy ruch pasażerski gwałtownie spadł w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa, sektor cargo miał całkiem odmienne losy. Ten obszar przemysłu lotniczego rozwinął się do tego stopnia, że nawet odrzutowce pasażerskie musiały zostać wykorzystane do zaspokojenia popytu na fracht lotniczy.
Czytaj też: SpiceXpress oddzieli się od SpiceJet. Spółka-matka przynosi straty
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze