PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Czeski pociąg zatrzymany na granicy. Niemcy go nie wpuścili

Niemcy nie wpuścili do kraju wadliwego technicznie pociągu EuroCity ČD. Czeski pociąg został zatrzymany na czesko-niemieckiej stacji granicznej w Děčínie, a na peronie pozostało trzystu pasażerów. To już czwarty taki incydent w ciągu trzech tygodni.

Czeski pociąg miał usterkę

Pociągi EuroCity, kursujące pod nazwą Berliner na trasie Praga-Berlin-Hamburg, to wizytówka Kolei Czeskich (ČD). Pociągi, obsługiwane wspólnie z DB, łączą stolicę Niemiec oraz Hamburg i okolice codziennie w dwugodzinnych odstępach. Czeski pociąg korzysta z nowoczesnych wagonów wyprodukowanych przez Siemensa, które przeszły kilka programów renowacji (plus tabor węgierski, który odbywa podróż w obie strony do Hamburga i z powrotem jako kontynuacja Hungária EC). Pociągi posiadają również wagony pierwszej i drugiej klasy, wagony restauracyjne, wagon z przestrzenią wielofunkcyjną oraz część kina dziecięcego. Jednak w ciągu ostatnich miesięcy maszyny miały pewne problemy.

To nie pierwszy przypadek, kiedy pociąg wystawiony przez Koleje Czeskie zostaje w Czechach, ponieważ pracownicy DB po prostu odmawiają przejęcia pociągu z powodu usterek technicznych lub nawet całkowitego braku wagonu. Niemcy obsługują te pociągi według ścisłych zasad gwarantujących pasażerom obiecany komfort i usługi, i zasady te są przestrzegane. Tak było ostatnio, 28 sierpnia, kiedy pociąg EC 176 Berlin został pozostawiony na czesko-niemieckiej stacji granicznej w Děčínie z powodu usterek technicznych w kilku wagonach. Niemiecka załoga nie przejęła pociągu w takim stanie. Około trzystu pasażerów pociągu zostało na peronie i mogło tylko się zastanawiać, co dalej. Mieli dwa wyjścia: albo wcisnąć się do pociągu osobowego z Děčína do Bad Schandau, albo czekać na następnego Berlinera dwie godziny później.

Czytaj też: Czeskie Koleje zaczęły oferować w pociągach jadalne owady

To już czwarty taki przypadek

To już czwarty podobny incydent w ciągu trzech tygodni i drugi w ciągu tygodnia. Koleje Czeskie podały w ubiegłym tygodniu, że brak odpowiednich wagonów wynika z opóźnienia w przeprowadzeniu poważnych napraw przez słowacką firmę ŽOS Vrútky zajmującą się naprawą pojazdów. Poszczególne naprawy w zakładzie remontowym Ruttka zamiast 45 dni trwają nawet dwa razy dłużej, a zdarzają się nawet przypadki, gdy czeski pociąg spędza w warsztacie sto dni.

Wynika to zarówno z ograniczeń w łańcuchu dostaw, jak i z braku zasobów ludzkich. Koleje Czeskie nie zaprzeczają, że do pociągów podstawiane są nieodpowiednie wagony, a spółka stara się przesunąć część wagonów do Pragi, by zaradzić problemowi. Sprawa dotarła już na szczebel ministerialny, a szef czeskiego resortu transportu powiedział w zeszłym tygodniu, że osiągnięto porozumienie ze stroną niemiecką, aby umożliwić pociągom z ewentualnymi usterkami technicznymi (lub innymi problemami) jazdę co najmniej do Drezna.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Czeski RegioJet może jeździć po Polsce! Częściowo, bo zagroziłby PKP

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button