Firma VDL Bus & Coach niedawno zakończyła pierwszy w Europie projekt renowacji akumulatorów na szeroką skalę. Projekt Anubis, bo taką nosi nazwę, okazał się sukcesem.
Projekt Anubis zwiększa żywotność akumulatorów
W ramach projektu 43 autobusy zostały wyposażone w zupełnie nowe i znacznie większe akumulatory. Jak informuje portal Automotive World, wydajność wcześniejszych akumulatorów spadła po 6 latach z powodu intensywnego użytkowania autobusów, co można porównać do przejechania przez samochód osobowy 1 750 000 km w ciągu 6 lat.
Teraz, sześć lat po oddaniu do użytku, spadek wydajności akumulatorów zmniejszyłby zasięg autobusów, nie zapewniając tym samym wydajnej pracy. Dlatego zdecydowano się na wymianę baterii i wykorzystanie starych akumulatorów w projekcie Anubis.
Przejście na nowy system akumulatorów jest pierwszym etapem przejścia na zrównoważony transport publiczny, a autobusy uzyskały dzięki temu nowe życie. Projekt Anubis optymalizuje łańcuch zrównoważonego użytkowania, dodatkowo opóźnia recykling i maksymalizuje wykorzystanie baterii. Konwersja autobusów została przeprowadzona we współpracy kilku firm VDL. Firma VDL Parts z siedzibą w Veldhoven odegrała kluczową rolę w dostarczaniu niezbędnych części do konwersji i systemów akumulatorów.
Batteries from VDL Bus & Coach get a second life at @RWE_NL in ‘project Anubis’.
“We are initially using batteries taken from 43 electric VDL buses operated by @Transdev_NL in Eindhoven since 2016,” explains Paul van Vuuren, CEO of VDL Bus & Coach. https://t.co/sIR3J2tcX0
— VDL Bus & Coach (@VDL_BusCoach) October 17, 2022
Czytaj też: Projekt Anubis przywróci drugie życie zużytym akumulatorom
Projekt Anubis pozwoli na eksploatację zużytych akumulatorów
W najbliższych latach sektor transportu będzie się szybko zmieniał z wysoce zależnego od paliw kopalnych na elektryczny. Zakładając, że wszystkie autobusy oraz rosnąca liczba samochodów osobowych i ciężarowych w Holandii będą po 2030 roku zasilane energią elektryczną, co roku ponad 150 000 ton akumulatorów będzie trafiało do recyklingu. Obecnie są one klasyfikowane jako odpady i w większości wywożone do zakładów recyklingu za granicą. To może się jednak zmienić dzięki firmie RWE oraz VDL Bus & Coach.
W projekcie Anubis początkowo wykorzystujemy akumulatory pobrane z 43 elektrycznych autobusów VDL eksploatowanych przez Transdev w Eindhoven od 2016 roku. Pojazdy te otrzymują obecnie nowe i większe zestawy akumulatorów, ale zużyte akumulatory nadal mają wystarczającą pojemność, aby można je było wykorzystać w zastosowaniach stacjonarnych. W Europie jesteśmy jednym z prekursorów w dziedzinie elektrycznego transportu publicznego. Zapewnienie zrównoważonego rozwiązania cyrkularnego dla naszych akumulatorów jest częścią naszej strategii. Jednak jego zastosowanie wciąż wymaga dużo nowej wiedzy i rozwoju. Razem z RWE będziemy więc zbierać dane w ramach projektu Anubis, abyśmy mogli jeszcze bardziej przyczynić się do uczynienia naszego społeczeństwa jeszcze bardziej zrównoważonym – wyjaśnia Paul van Vuuren, dyrektor generalny VDL Bus & Coach.
Czytaj też: Zmiany klimatu widać gołym okiem. Zapotrzebowanie na ogrzewanie w Europie spadło o 19%!
Znajdziesz nas w Google NewsChińskie samochody nie podobają się Rosjanom, ale i tak je kupują